فناوری نانوپوشش در خدمت تلفن ‌همراه هوشمند ضد آب

همکاری مشترک یک شرکت تولیدکننده تلفن همراه با شرکت دارای فناوری نانوپوشش منجر به ساخت نازک‌ترین تلفن همراه ضد آب جهان شد. این نانوپوشش می‌تواند تلفن‌های همراه را از گزند سیالات مصون دارد.

شرکت مخابراتی تی‌سی‌ال (TCL) با همکاری شرکت پی‌توآی (P2i) سال گذشته موفق به ارائه نازکترین تلفن هوشمند به بازار شد، این کار موجب شد تا سال ۲۰۱۳، سال بسیار موفقی برای این دو شرکت باشد. در این تلفن هوشمند از فناوری نانوپوشش ضد سیالات استفاده شده‌است. این محصول مجهز به هِدسِ با مارک تجاری پلانترونیک است.
استفان کانلسون از مدیران این شرکت می‌گوید: ما در مرحله‌ای هستیم که تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها در حال وارد شدن به زندگی شخصی افراد هستند. به سرعت بالای پیشرفت سخت‌افزارها نگاه کنید، ما در حال وارد شدن به دوره‌ای هستیم که پتانسیل‌های صنعت تلفن همراه بی‌حد و مرز خواهد شد. تلفن‌های همراه تبدیل به ابزاری بسیار مهم و حیاتی برای مشتریان خواهد شد، با این اهمیتی که تلفن‌های همراه پیدا کرده‌اند تصور کنید که ریختن مقدار کمی آب، بارش باران یا وجود مقداری رطوبت موجب خواهد شد تا این ابزارها به کلی خارج از سرویس شوند. ما با افتخار اعلام می‌کنیم که وارد همکاری مشترک با شرکت مخابراتی تی‌سی‌ال شدیم تا راهکاری را برای این مشکل پیدا کنیم.
دن دری از مدیران بازاریابی شرکت مخابراتی تی‌سی‌ال می‌گوید: ما از فناوری نانوپوشش شرکت P2i برای ساخت تلفن‌های هوشمند ضد آب استفاده کردیم؛ با این فناوری جدید توانستیم به نیاز مشتریان خود پاسخ دهیم. ما از اهمیت تلفن‌های همراه در زندگی روزمره مردم با خبر هستیم، نیک می‌دانیم که سیالات می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به این ابزار مهم وارد کند. به همین دلیل با کمک فناوری نانوپوشش، یک لایه محافظ به تلفن‌های هوشمند افزودیم تا آنها را از گزند سیالات مصون داریم. با این فناوری ما آرامش خاطری به مشتریان خود داده‌ایم.
این نانوپوشش در یک مخزن خلاء به تلفن همراه افزوده می‌شود که این کار موجب تشکیل پیوند مولکولی میان نانوپوشش و تلفن همراه خواهد شد. این پوشش تمام بخش‌های تلفن همراه را می پوشاند بنابراین، کاربر از محافظت کامل تلفن همراه مطمئن خواهد شد. این پوشش به قدری نازک است که با چشم غیرمسلح نمی‌توان آن را دید از سوی دیگر هدایت الکتریکی دستگاه را دستخوش تغییر نمی‌کند.