ساخت دستگاه لایه‌نشانی برای تولید گرافن

پیکوسان (Picosun) دستگاه لایه‌نشانی جدیدی برای تولید گرافن به بازار عرضه کرده است. این دستگاه در راستای تامین نیاز پروژه‌های اتحادیه اروپا ساخته شده‌است.

پیکوسان (Picosun) یکی از شرکت‌های پیشرو در ساخت تجهیزات لایه‌نشانی لایه‌ای اتمی (ALD) است. این شرکت با همکاری چند شرکت و موسسه اروپایی اقدام به ساخت ابزار جدیدی برای تولید ساختارهای گرافنی جهت استفاده در نمایشگرها و قطعات الکترونیکی کرده است.
گرافن به دلیل داشتن خواص الکتریکی و استحکام مکانیکی بالا دارای کاربردهای متنوعی در صنعت است. از این ماده می‌توان در ساخت حسگرهای انعطاف‌پذیر، اپتوالکترونیک و نمایشگرهای متعدد استفاده کرد. گرافن می‌تواند جایگزین مناسبی برای فیلم‌های رسانا در قطعات الکترونیکی باشد. یکی از کاربردهای گرافن در خنک کردن قطعات الکترونیکی است جایی که هدایت گرمایی این ماده می‌تواند برای خروج گرما از سیستم، مورد استفاده قرار گیرد.
یکی از پروژه‌های تعریف شده توسط اتحادیه اروپا، تولید گرافن با روش ALD است. ابزار جدیدی که شرکت پیکوسان ارائه کرده می‌تواند در پروژه اتحادیه اروپا مورد استفاده قرار گیرد. پیکوسان در حال حاضر دستگاه‌هایی برای تولید ویفرهای منفرد ارائه می‌کند.
یوهنا کوستامو از مدیران پیکوسان می‌گوید: ما خوشحالیم که با چند شرکت و مرکز تحقیقاتی همکاری راهبردی می‌کنیم، این همکاری در راستای تامین نیازهای پروژه‌های تعریف شده توسط اتحادیه اروپا است. با بهره‌گیری از تجربیات سال‌های گذشته، ابزاری برای تولید گرافن تولید کردیم.
پیکوسان یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید تجهیزات ALD بوده که بیش از چهار دهه تجربه در این حوزه دارد. دستگاه PICOSUN™ ALD در سراسر جهان توسط شرکت‌ها و مراکز مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شرکت فنلادی در آمریکا و سنگاپور شعب مختلفی دارد.