همکاری مشترک برای تولید ادوات الکترونیکی آلی مبتنی بر گرافن

دانشگاه ملی سنگاپور همکاری مشترکی با شرکت باسف (BASF) آغاز کرده که هدف از آن تولید ادوات الکترونیکی انعطاف‌پذیر آلی با گرافن است. این گروه روش جدیدی را برای سنتز گرافن ارائه کرده‌اند که در حال ثبت پتنت مربوط به آن هستند.

مرکز تحقیقات گرافن در دانشگاه ملی سنگاپور قرارداد همکاری مشترکی با شرکت باسف (BASF)، یکی از تولیدکنندگان مواد شیمیایی در جهان، منعقد کرده است. هدف از این همکاری، استفاده از گرافن در تولید ادوات الکترونیکی آلی نظیر OLEDها است. این دو مرکز قصد دارند تا از فیلم‌های گرافنی برای ساخت ادوات انعطاف‌پذیر، سبک و کارا استفاده کنند.
آنتونیو کاسترو نتو مدیر مرکز تحقیقات گرافن دانشگاه ملی سنگاپور می‌گوید: ما در این مرکز روی خلق محصولات جدید کار می‌کنیم، در این برنامه همکاری مشترک قصد داریم تا با ترکیب گرافن تولید شده توسط این مرکز و مواد آلی تولید شده توسط باسف ادوات الکترونیکی انعطاف‌پذیر تولید کنیم. یکی از اهداف ما مطالعه در حوزه‌هایی است که پیش از این کار نشده تا بتوانیم فناوری‌های جدیدی را به‌وجود آوریم. ما به آینده‌ای می‌اندیشیم که در آن می‌توان انرژی پاک را به سادگی به‌دست آورد، ذخیره کرد و آن را به هر کجا که نیاز است منتقل نمود. این کار در نهایت موجب فراهم شدن شرایط برای زندگی پاک و سالم‌تر می‌شود.
جوزف وونش از مدیران شرکت باسف می‌گوید: گرافن ماده بسیار شگفت‌انگیزی است که هم خواص الکترونیکی و هم استحکام مکانیکی بالایی دارد. ما چند سال است که روی این ماده کار می‌کنیم و در حال حاضر با یک مرکز تحقیقات بزرگ همکاری مشترکی را در این حوزه آغاز کرده‌ایم. هدف ما از این همکاری، تسریع توسعه ادوات مبتنی بر گرافن است.
این دو مرکز قصد دارند تا روی سنتز و تعیین مشخصات گرافن همکاری کنند. این گروه تحقیقاتی در حال حاضر روش جدیدی برای رشد و انتقال فیلم‌های گرافنی به زیرلایه‌های انعطاف‌پذیر ارائه کرده‌اند؛ این گروه در حال ثبت پتنت مربوط به این روش در دفاتر ثبت پتنت هستند. از این روش می‌توان برای ساخت پنل‌های خورشیدی و پیل‌های خورشیدی استفاده کرد. باسف مواد فعال آلی تولید می‌کند و ما می‌توانیم از این مواد برای ساخت ادوات مختلف استفاده کنیم.
رهبری این تیم همکاری مشترک را لو کیان پینگ از دانشگاه ملی سنگاپور به عهده دارد. این گروه در حال حل مشکلات موجود در مسیر استفاده از گرافن در مواد آلی هستند.