راه‌اندازی دومین خط تولید نانوغشاء اسمز معکوس در چین

نانواچ‌تو‌او (NanoH2O) بعد از راه‌اندازی اولین خط تولید نانوغشاء‌های اسمز معکوس در لس‌آنجلس، درصدد ساخت دومین کارخانه خود در چین است. این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیون دلار تا پایان سال ۲۰۱۴ به بهره‌برداری خواهد رسید.

نانواچ‌تو‌او (NanoH2O) یکی از تولیدکنندگان غشاء‌های اسمز معکوس با کارایی بالا و هزینه پایین است، غشاء‌هایی که برای نمک‌زدایی آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شرکت اخیرا اعلام کرده که درصدد ساخت کارخانه‌ای در شهر لیانگ چین است. این کارخانه با ۱۰ هزار متر مربع فضا، دومین خط تولید این شرکت بعد از کارخانه اول آنها در شهر لس‌آنجلس است.

کل هزینه ساخت این خط تولید ۴۵ میلیون دلار بوده که تا پایان سال ۲۰۱۴ به بهره‌برداری خواهد رسید. چین با داشتن یک پنجم جمعیت جهان تنها ۶درصد از آب آشامیدنی جهان را داراست. بازار غشاء‌ها در چین در طول ۱۰ سال آینده ۲۰درصد رشد خواهد داشت. دولت چین قصد دارد تا ۷۰درصد تجهیزات مربوط به نمک‌زدایی از آب را در داخل این کشور تولید کند. راه‌اندازی کارخانه جدید شرکت نانواچ‌تو‌او در چین می‌تواند برای این شرکت فرصت افزایش بازار در بخش فروش تجهیزات نمک‌زدایی و تصفیه آب را فراهم کند.

جیانگوا سو شهردار شهر لیانگ می‌گوید: شهر ما از این که شرکت نانواچ‌تو‌او اینجا را برای راه‌اندازی کارخانه انتخاب کرده بسیار خوشحال است. با این کار به فعالیت‌های صنعتی لیانگ افزوده می‌شود.

نانواچ‌تو‌او غشاء‌های نانوکامپوزیتی لایه‌نازکی با نام تجاری کوانتوم‌فلکس تولید می‌کند. با افزودن نانومواد به لایه‌های نازک، شرکت نانواچ‌تو‌او موفق شده‌است تا عملکرد این غشاء‌ها را که به‌صورت پتنت در اختیار دارد، افزایش دهد. این غشاء‌های جدید نسبت به غشاء‌های رایج در بازار ۵۰ تا ۱۰۰درصد نفوذپذیری بیشتری دارد. افزایش نفوذپذیری به معنای کاهش نیرو و فشار لازم جهت نمک‌زدایی است. با این کار می‌توان هزینه نمک‌زدایی را به شدت کاهش داد و یا می‌توان با همان فشار معمول کار کرد اما آب بیشتری نمک‌زدایی خواهد شد.

جف گرین از مدیران شرکت نانواچ‌تو‌او می‌گوید: تنها بعد از گذشت دو سال از وارد شدن ما به بازار غشاء‌های اسمز معکوس، ما ساخت دومین خط تولید خود را آغاز کردیم. این اولین کارخانه تولیدکننده غشاء اسمز معکوس در چین است که از فناوری نانو بهره می‌گیرد. ما امیدوارم با همکاری اهالی لیانگ بتوانیم نسل جدید غشاء‌های اسمز معکوس را به بازارهای راهبردی خود در جهان وارد کنیم.