کمک به آموزش فناوری‌نانو از طریق ماجراجوی فناوری‌نانو

گروهی از محققان آزمایشگاه اینجنوتی (Ingenuity) در کانادا، روشی ابداعی برای آموزش فناوری‌نانو به بچه‌های مدارس ابتدایی، ارائه کرده‌اند.

گروهی از محققان آزمایشگاه اینجنوتی (Ingenuity) در کانادا، روشی ابداعی برای آموزش فناوری‌نانو به بچه‌های مدارس ابتدایی، ارائه کرده‌اند. آزمایشگاه اینجنوتی با سهل‌الوصول کردن فناوری‌نانو در قالب یک کاربرد تعاملی، آموزش فناوری‌نانو را برای دانشمندان آینده این حوزه آسان می‌سازد.

ماجراجوی فناوری‌نانوی اسکوپی (Scopey’s Nano Adventure) با متحرک‌سازی برنامه‌های آموزشی و حرکات قابل آموزش، یک فرایند آموزشی خلاقانه و مفرحی را خلق می‌کند.

به گفته دکتر کارلو مونتمانو، مدیر آزمایشگاه اینجنوتی، «هدف آزمایشگاه مذکور، طراحی و توسعه یک برنامه آموزشی بوده است تا اولیا دانش‌آموزان و معلمان بتوانند از آن در محیط‌های آموزشی مختلف کنونی، بهره‌برداری نمایند». انتظار می رود در آینده بتوان از این برنامه کاربردی در مجموعه‌های آموزشی کامل‌تر که بتواند پیشرفت‌های فناوری‌نانو را نمایش دهد، استفاده کرد».
این برنامه کاربردی که توسط یک میکروسکوپ کارتونی باهوش به نام اسکوپی تشریح می‌شود، اوایل سال جاری میلادی در کلاس‌ها و مراکز علمی مختلف آزمایش شده و با استقبال گسترده مربیان، دانش‌آموزان و کارشناسان صنعت ایالت آلبرتا در کانادا مواجه شده است.

به گفته مدیر عامل شرکت MindFuel، « آزمایشگاه اینجنوتی با موفقیت‌، محصولی را توسعه داده‌ است که به طور اثربخشی مفاهیم پیچیده فناوری‌نانو را به روشی بسیار ساده به کودکان منتقل می‌کند».

آزمایشگاه اینجنوتی اولین مرکز فناوری‌نانو در ایالت آلبرتا است که تحقیقات خود را بر حوزه‌های معدن، انرژی، کشاورزی و بخش‌های سلامت متمرکز کرده و با مرکز ملی فناوری‌نانو (NINT) نیز همکاری می‌کند.