ساخت نانوابزار مغناطیسی برای رصد دارو در بدن

شرکت رینبو کورال (Rainbow Coral) اخیرا دستگاه نمایشگر وضعیت دارو در بدن ساخته است که با استفاده از نانوذرات مغناطیسی می‌تواند اطلاعات ارزشمندی درباره مسیر حرکت دارو و تاثیرگذاری آن در بدن ارائه کند.

شرکت رینبو کورال (Rainbow Coral) با همکاری یک شرکت خطرپذیر محصول جدیدی موسوم به بیو اسی (Bio Assay) را به بازار عرضه کرده است. این محصول یک دستگاه نمایشگر وضعیت دارو در بدن است.
این دستگاه سنجش سمیت خودکار از نانوذرات مغناطیسی زیست سازگار استفاده می‌کند تا با این نانوذرات سلول‌های سرطانی را مغناطیسی کرده و به‌صورت سه بعدی چاپ کند. این دستگاه جدید بسیار سریعتر از فناوری چاپ زیستی که در حال حاضر در بازار وجود دارد کار می‌کند. این دستگاه وضعیت دارو در بدن را رصد می‌کند و در نهایت به کاربر در مورد چگونگی توزیع ترکیب شیمیایی و این که مواد وارد شده به بدن چه تاثیری روی بافت‌ها گذاشته اطلاعات می‌دهد. نتایج یافته‌های محققان در مسیر تولید این دستگاه در قالب مقالاتی در نشریات Nature Nanotechnology, Nature Protocols, Tissue Engineering and Nature Reviews Cance به چاپ رسیده است.
تحلیل‌گران بازار، سال گذشته پیش‌بینی کردند که بازار سالانه این دستگاه‌ها در طول شش سال گذشته ۱۵٫۴درصد رشد خواهد داشت به‌طوری که از رقم ۳۴۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۲ به یک میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ خواهد رسید. مدیران شرکت رینبو کورال معتقداند که بیو اسی می‌تواند نقش مهمی در افزایش حجم بازار این حوزه ایفاء کند.
کیمبرلی پالمر مدیر شرکت رینبو کورال می‌گوید: ظهور دستگاهی مانند بیواسی میتواند فرآیند درمان را وارد مرحله جدیدی کند.
رینبو کورال از زیرمجموعه‌های شرکت رینبو بیوساینس است که ماموریت آن، توسعه و ساخت تجهیزات پزشکی بوده و همچنین قصد دارد تا در کنار شرکت‌های اقماری دیگر این گروه فضاهای خالی موجود در بازار را پوشش دهد.
رینبو کورال به دنبال همکاران و سرمایه‌گذاران جدید در حوزه تولید تجهیزات پزشکی است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این گروه صنعتی به آدرس www.RainbowBioSciences.com مراجعه کنید.