سرمایه‌گذاری برای تولید انبوه نقاط کوانتومی چهارپایه

دو شرکت سرمایه‌گذاری اخیرا با شرکت کوانتوم متریالز (Quantum Materials Corp) برای سرمایه‌گذاری در تولید انبوه نقاط کوانتومی چهارپایه به توافق رسیده‌اند.

شرکت کوانتوم متریالز (Quantum Materials Corp) اعلام کرد این شرکت درصدد سرمایه‌گذاری روی توسعه تجهیزات خودکار تولید نقاط کوانتومی چهارپایه است. در واقع این شرکت قصد دارد تا با ارتقاء دستگاه‌های تولید نقاط کوانتومی حجم تولید این نانوساختارها را افزایش دهد. براساس اظهارات استفان اسکویریز، این سرمایه‌گذاری جدید موجب خواهد شد تا شرکت کوانتوم متریالز پیشرفت‌های قابل توجهی در بخش تولید انبوه نقاط کوانتومی چهارپایه داشته باشد. این شرکت قصد دارد تا موقعیت خود را به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان نقاط کوانتومی حفظ کرده و همچنین به نیازهای آینده بازار پاسخ دهد.
حمایت مالی این سرمایه‌گذاری جدید توسط شرکت سرمایه‌گذاری کارسون دایورسیفای و کارسون هایسکو انجام می‌شود. نماینده این دو شرکت سرمایه‌گذاری می‌گوید: ما احساس می‌کنیم روش تولید نقاط کوانتومی که توسط کوانتوم متریالز به کار گرفته می‌شود بسیار جالب و منحصربه فرد است به طوری که نسبت به روش‌های صنعتی که توسط شرکت‌های دیگر برای تولید نانوبلورهای مختلف استفاده می‌شود، کارایی بالاتری دارد. معمولا روش‌های خلاقانه جدید به سختی تجاری‌سازی می‌شوند به طوری که بیشتر آنها در گوشه آزمایشگاه خاک خورده و راهی به صنعت پیدا نمی‌کنند. ما خوشحالیم که مشکلات موجود در مسیر تولید این نانوساختارها را رفع کرده و مسیر تولید نقاط کوانتومی چهارپایه را هموار کنیم. ما از این که حمایت خود را از شرکت کوانتوم متریالز تا رسیدن به مرحله تولید انبوه ادامه می‌دهیم خوشحالیم.
اسکویریز می‌گوید: یک بخش از بحث‌های ما با سرمایه‌گذاران این بوده که بتوانیم ظرفیت تولید خود را به نحوی افزایش دهیم که تقاضای ایجاد شده در چند حوزه مختلف را پاسخ دهیم.
شرکت کوانتوم متریالز علاوه بر تولید نقاط کوانتومی چهارپایه برای استفاده در محصولات روشنایی و نمایشگرها، به دنبال به کارگیری فیلم‌های تولید شده توسط نقاط کوانتومی است تا از آنها در بخش ساخت ادوات پزشکی و پیل‌های خورشیدی استفاده کند.
شرکت کوانتوم متریالز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نقاط کوانتومی چهارپایه بوده که برای تامین نیاز صنایع تولیدکننده پیل‌های خورشیدی، نمایشگرها و محصولات روشنایی فعالیت می‌کند. روش مورد استفاده این شرکت به‌صورت پتنتی ثبت شده که حق استفاده از آن در انحصار کوانتوم متریالز است.