سرمایه‌گذاری جدید استرالیا در حوزه فناوری‌نانو

کمیته تحقیقات استرالیا (ARC) منابع مالی لازم برای اجرای برنامه تحقیقاتی ممتاز خود که در برگیرنده مراکز تعالی ARC است را تامین کرده است.

کمیته تحقیقات استرالیا (ARC) منابع مالی لازم برای اجرای برنامه تحقیقاتی ممتاز خود که در برگیرنده مراکز تعالی ARC  است را تامین کرده است. یکی از این ۱۲ مرکز تامین مالی شده، مرکز تعالی Nanoscale BioPhotonics است که محققان برتر دانشگاه‌های آدلاید، مک‌کواری و RMIT را برای یک دوره تامین مالی ۷ ساله، گردهم می‌آورد.

فتونیک زیستی (Biophotonics) دامنه‌ای از فتونیک است که به دنبال مطالعه و کنترل رفتار نور برای کاربردهای زیستی است. مرکز تعالی Nanoscale BioPhotonics که وابسته به ARC است، با ترکیب تخصص‌های حوزه‌های فیزیک، شیمی، مهندسی مواد، زیست‌شناسی و پزشکی، دانش و فناوری‌های جدیدی را برای کنترل تعامل بین نور و مواد در مقیاس نانو توسعه می‌دهد.   

ابزارها، تکنیک‌ها و حسگرهای جدیدی که توسط این مرکز توسعه خواهند یافت، روش‌های جدیدی را برای بررسی و تعیین کمیت ساختارها و ترکیبات ملکولی در درون سلول‌ها و بافت‌های بدن ارائه خواهند داد.

این مرکز توسط پرفسور تانیا مونرو، از دانشگاه آدلاید و تیمی متشکل از ۹ نفر هدایت خواهد شد. علاوه بر اعتبار ۲۳ میلیون دلاری ARC برای ۷ سال اول تحقیقات این برنامه، تیم تحقیقاتی این برنامه، ۱۵ میلیون دلار نیز از سایر موسسات و سازمان‌های همکار جذب خواهد کرد.

برنامه مراکز تعالی ARC به دنبال تسهیل و ارتقای همکاری‌های تحقیقاتی عمده و جدید بین دانشگاه‌ها و در یک محیط تحقیقاتی جهانی است. این برنامه به دنبال تامین مالی تحقیقات کاربردی است که دارای اعتبار بین‌المللی بوده و با مدنظر قرار دادن مسائل تحقیقاتی چالش‌برانگیز، باعث تقویت ظرفیت تحقیقاتی استرالیا خواهد شد.