افزایش استحکام کامپوزیت اپوکسی تجاری با نانولوله‌کربنی

شرکت فالکروم اس‌پی متریالز (Fulcrum SP Materials) موفق به بهبود محصول فایبرگلاس خود شده‌است این فایبرگلاس یک کامپوزیت اپوکسی بوده که با استفاده از پروتئین SP1 خود نانولوله‌های کربنی را در سطح آن پوشش داده‌اند.

فالکروم یکی از شرکت‌های پیشرو در توسعه کامپوزیت‌ها با فناوری‌نانو است که اخیرا از نانولوله‌های کربنی و SP1 برای بهبود فایبرگلاس‌ها و کامپوزیت‌های اپوکسی استفاده کرده است. این شرکت با به کارگیری نانولوله کربنی موفق به افزایش استحکام این کامپوزیت‌ها تا حداقل ۳۰درصد شده‌است. این شرکت موفق شده با این روش کیفیت محصولات خود را بهبود و آن را برای استفاده در حوزه‌های مختلف بهینه‌سازی‌ کند در حالی که هزینه این محصولات در حد رقابت‌پذیری باقیمانده است.
مشتریان این شرکت، در حال حاضر از نانوکامپوزیت‌های تقویت شده فالکروم در حوزه هوافضا استفاده می‌کنند با این کار از مزایای فناوری‌نانو در حوزه کامپوزیت‌ها بهره گرفته‌اند.
نیمرود لیتواک مدیرعامل شرکت فالکروم می‌گوید: محصول جدید SP1/CNT ما که از ترکیب فناوری‌نانو زیست‌فناوری به‌وجود آمده قابلیت پیاده‌سازی در خط تولید انبوه رنگ‌های نساجی استاندارد را داراست. این فناوری جدید، مشتریان ما را قادر می‌سازد تا نیاز‌های متعدد خود را برآورده سازند. ما بازخوردهای بسیار رضایت‌بخشی از مشتریان خود دریافت کرده‌ایم. ما شرکت‌ها را تشویق می‌کنیم تا برای رفع چالش‌ها و نیازهای خود با ما تماس بگیرند.
شرکت فالکروم که در سال ۲۰۰۷ تاسیس شده به دنبال استفاده از نانوذرات بازار ۸۲ میلیارد دلاری کامپوزیت‌ها است. این بازار شامل مواد خام نظیر فیبر کربن/شیشه و آرامید است. نانوکامپوزیت‌ها از مواد بسیار رایج در صنعت هوافضا، ساختمان، حمل‌و‌نقل، انرژی باد و تجهیزات ورزشی هستند. این شرکت موفق شده با استفاده از فناوری SP1/CNT خواص عملکرد کامپوزیت‌ها را بهبود دهد برای مثال وزن آنها را کاهش داده در حالی که استحکام کامپوزیت‌ها افزایش یافته و هزینه تولید آنها تغییر چندانی نکرده است.