فناوری حافظه فلش ۲۸ نانومتری برای کاهش مصرف سوخت

شرکت رنساس الکترونیکز (Renesas Electronics Corporation) با استفاده از فناوری حافظه فلش ۲۸ نانومتری، میکروکنترلر جدیدی ساخته که می‌تواند مصرف سوخت در خودروها را کاهش دهد. این میکروکنترلر با تنظیم مقدار تزریق سوخت و کنترل شرایط احتراق بهینه این کار را انجام می‌دهد.

شرکت رنساس الکترونیکز (Renesas Electronics Corporation) یکی از تولیدکنندگان قطعات نیمه‌هادی در جهان اعلام کرد که با استفاده از فناوری حافظه فلش ۲۸ نانومتری موفق به ساخت میکروکنترلر جدیدی شده‌است.
طراحی موتورها به شکلی انجام می‌شود که مصرف سوخت در آنها به حداقل برسد، بنابراین باید مکانیسم‌های کنترل به‌نحوی تغییر کنند که بتوان روش‌های احتراق جدید ایجاد کرد. پردازش زنده با سرعت بالا مانند سوئیچ بین دو الگوریتم کنترلی مختلف برای چنین طراحی‌هایی ضروری است. هر چند تعداد پردازشگرهای موجود در خودروها در حال افزایش است اما موضوع کاهش مصرف سوخت امری بسیار مهم در طراحی خودروها است.
با روند فعلی توسعه خودروها باید ظرفیت فلش‌های روی تراشه پردازشگر خودروها سه برابر افزایش یابد؛ بنابراین باید فناوری جدیدی برای ساخت این حافظه‌ها ارائه شود که علاوه‌بر افزایش ظرفیت، ایمنی بالایی نیز داشته باشد.
فناوری پردازش ۴۰ نانومتری شرکت رنساس تا ۸ مگابایت حجم را روی فلش‌های حافظه تراشه‌ها حمایت می‌کند، بنابراین برای ساخت حافظه‌های ۱۰ مگابایتی باید یک فناوری جدید ارائه کرد. از این رو شرکت رنساس به سوی استفاده از فناوری پردازشی ۲۸ نانومتری روی آورده است که امکان حمایت از ظرفیت ۱۶ مگابایتی را داراست. این فناوری، دارای ابعاد کوچک‌تری نسبت به همتای ۴۰ نانومتری خود بوده و امکان کار در فرکانس ۱۶۰ مگاهرتز را داراست. تولید فلش با ظرفیت بالا و در این ابعاد کوچک، بسیار چالش برانگیز است و امکان حفظ کارایی آن در درازمدت دشوار بوده اما شرکت رنساس نمونه اولیه‌ای از این حافظه را تولید کرده که هم ظرفیت بالایی دارد و هم امکان تلفیق با سیستم‌های پردازشی را داراست.
این حافظه فلش جدید کاملا با سیستم‌های طراحی شده خودروها تطابق داشته و موجب بهبود عملکرد آنها می‌شود. نتایج نشان می‌دهد که این حافظه نه تنها مصرف سوخت خودروها را از طریق کنترل تزریق سوخت کاهش داده بلکه با پردازش بهتر اطلاعات، شرایط احتراق مناسب را می‌تواند ایجاد کند.
شرکت رنساس در حال راه‌اندازی خط تولید انبوه این حافظه است تا این محصول را برای استفاده در صنایع مختلف به بازار عرضه کند.