سرمایه‌گذاری برای ساخت مرکز تجاری‌سازی فناوری‌نانو

مرکز جدید باعث توسعه نوآوری، آموزش و توسعه اقتصادی مبتنی بر فناوری‌نانو در ایالت نیویورک می‌شود.

اندروگومو، فرماندار ایالت نیویورک، به تازگی اعلام کرده است که مبلغ ۱۲۵ میلیون دلار برای ساخت مرکز تجاری‌سازی تراشه‌های رایانه (Quad-C) اختصاص داده شده است. این میزان سرمایه‌گذاری، اولین مرحله‌ی یک سرمایه‌گذاری ۱٫۵ میلیارد دلاری است که در قالب پیشگامی نانویوتیکا (Nano Utica) انجام می‌گیرد. پیشگامی نانویوتیکا، توسط دانشکده علم و مهندسی نانومقیاس دانشگاه آلبانی (SUNY CNSE) و همکاری موسسه فناوری سانی (SUNYIT) راهبری می‌شود. این پیشگامی که با همکاری بخش عمومی و خصوصی در حال انجام است، در اکتبر سال ۲۰۱۳ میلادی آغاز شده و هدف آن ایجاد ۱۵۰۰ شغل در منطقه نیویورک و تبدیل آن به کانون جهانی تحقیق و توسعه فناوری‌نانو است.
به گفته گومو، «این پروژه نه تنها باعث ایجاد صدها شغل جدید می‌شود، بلکه این ایالت را در بخش فناوری‌نانو در دنیا پیش‌تاز می‌سازد. Quad-C باعث توسعه نوآوری، آموزش و توسعه اقتصادی مبتنی بر فناوری‌نانو در نیویورک می‌شود».
Quad-C تا اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی تکمیل خواهد شد. این مرکز، یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر برنامه نانویوتیکا است که در قالب آن، ۶ شرکت برتر فناوری دنیا، برای ایجاد کانون منطقه‌ای نوآوری مبتنی بر فناوری‌نانو، مبلغ ۱٫۵ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری خواهند کرد.
به گفته سناتور جو گریفو، «ساخت تجهیزات Quad-C، نشان دهنده تلاش برای تحکیم جایگاه منطقه نیویورک، به عنوان کانون اصلی تحقیق و توسعه فناوری‌نانو و جذب شرکت‌های دنیا برای توسعه کسب و کار خود در این ایالت می‌باشد».