آینده درخشان صنعت میکرو و فناوری‌نانو در آلمان

آمار نشان می‌دهد که وضعیت کسب و کار شرکت‌های آلمانی فعال در حوزه میکروفناوری، فناوری‌نانو، مواد پیشرفته و فناوری‌های اپتیک در سال ۲۰۱۴ بهتر خواهد شد.

وضعیت کسب و کار شرکت‌های آلمانی فعال در حوزه میکروفناوری، فناوری‌نانو، مواد پیشرفته و فناوری‌های اپتیک در سال ۲۰۱۳ میلادی، در سطح ثابتی که در ابتدای سال پیش‌بینی شده بود، توسعه پیدا کرد. اما آمار و ارقام نشان می‌دهد که این وضعیت در سال ۲۰۱۴ بهتر خواهد شد. این شرکت‌ها در سال ۲۰۱۴ میلادی رشد چشمگیری را انتظار ندارند، اما آنها با وجود بحران‌های اقتصادی و مالی کنونی، بسیار خوشبین هستند. انتظار می رود که آمار مربوط به میزان سفارش‌ها، تولید و فروش در سال ۲۰۱۴ به طور قابل توجهی افزایش یابد.
براساس مطالعه‌ای که شبکه میکرو فناوری IVAM انجام داده است، وضعیت صنعت میکرو و فناوری‌نانو منطبق با پیشرفت‌های کلی اقتصادی و پیش‌بینی‌های عمومی آلمان در سال ۲۰۱۴ خواهد بود. براساس مطالعه مذکور، ۶۸ درصد شرکت‌های میکرو و فناوری‌نانو در کشور آلمان انتظار دارند تا کسب و کار آنها در سال ۲۰۱۴ میلادی در مقایسه با سال ۲۰۱۳ بهتر شود. همچنین تنها ۵ درصد شرکت‌ها، انتظار وضعیتی بدتر از سال ۲۰۱۳ را برای سال ۲۰۱۴ پیش‌بینی می‌کنند.
طبق گزارش مرکز آمار فدرال آلمان، تولید ناخالص داخلی آلمان در سال ۲۰۱۳، تنها ۰٫۴ درصد رشد داشته است که این رقم از بحران مالی سال ۲۰۰۹، پایین‌ترین رشد محسوب می‌شود. با این وجود، موسسه ایفو (Ifo) برای اقتصاد آلمان، رشد قابل توجهی را پیش‌بینی کرده است. 
بر اساس مطالعه IVAM، حدود ۴۳ درصد شرکت‌های میکرو و فناوری‌نانوی کشور آلمان، اظهار کرده‌اند که منابع مالی اتحادیه اروپا برای اجرای پروژه‌های ابداعی برنامه‌‌ریزی شده آنها بسیار حایز اهمیت است.