تولید دستگاه میکروسیالی با قابلیت تهیه میکرو و نانوذرات

شرکت دولومیت (Dolomite) دستگاه میکروسیال جدیدی به بازار عرضه کرده که می‌توان با استفاده از آن قطرات بسیار کوچک، آمولیسیون و کف، میکرو و نانوذرات تولید کرد.

شرکت دولومیت (Dolomite) موفق به ارائه محصول جدیدی موسوم به تلوس (Telos) شده‌است؛ این محصول یک دستگاه تولیدکننده قطرات و ذرات بسیار کوچک است. از این دستگاه می‌توان در حوزه‌های مختلفی نظیر کپسوله‌کردن مواد، تولید آمولیسیون‌ها و کف‌ها، تولید میکروذرات و نانوذرات استفاده کرد.
در این دستگاه از ماژول کلامپ و یک تراشه با ۷ کانال میکروسیالی استفاده شده‌است. این دستگاه امکان کار در دماها و فشارهای مختلف را دارا بوده و می‌توان از هر یک از ماژول‌ها به‌صورت جداگانه و مستقل استفاده کرد. این ماژول‌ها به دریچه‌ها و فیلترهای اختصاصی متصل هستند.
در این دستگاه یک سیستم مکشی قرار داده شده که می‌توان هر یک از کانال‌ها را یک به یک با آن پر کرد و در نهایت قطرات یا ذرات مورد نیاز را تولید کرد.
یکی از مزایای این دستگاه آن است که به راحتی می‌توان آن را به دیگر دستگاه‌ها متصل و جدا کرد بدون این که نیاز به رابط خاصی باشد. در صورتی که از ۱۰ ماژول کلامپ آن استفاده شود، این سیستم میکروسیالی می‌تواند ۳۰ لیتر در هر روز تولید داشته باشد. همچنین طراحی این دستگاه به گونه‌ای است که هم می‌توند به‌صورت افقی و هم عمودی به دستگاه‌های دیگر متصل شود.
از این سیستم میکروسیالی می‌توان در صنایع مختلفی نظیر داروسازی، غذا و آرایشی بهداشتی استفاده کرد.