همکاری دو شرکت اماراتی و ترکیه‌ای برای توسعه نانوساختارهای کربنی

شرکت اماراتی الهملاح (Al-Hamlah) سرمایه‌گذاری ۱٫۸ میلیون دلاری روی شرکت ترکیه‌ای گرافن (Grafen) انجام داده است. هدف از این سرمایه‌گذاری، رشد کسب و کار در حوزه تولید نانوساختارهای کربنی است.

شرکت الهملاح (Al-Hamlah) که در دوبی مستقر است ۱٫۸ میلیون دلار در شرکت گرافن (Grafen) سرمایه‌گذاری کرده است. هدف از این سرمایه‌گذاری بهبود تولید و کسب و کار در این شرکت و همچنین انجام فعالیت‌های تحقیق و توسعه است.
هدف اصلی از این سرمایه‌گذاری تمرکز روی CrowdLit™ به‌عنوان یک مدل کسب و کار جدید است. CrowdLit™ توسط شرکت گرافن ارائه شده که یک فرآیند توسعه زنجیره‌ای در حوزه نانومواد، کامپوزیت‌های پیشرفته و موادشیمیایی صنعتی است.

 سرمایه‌گذاری مشابهی نیز روی تحقیق و توسعه در حوزه نانوسیم‌های مبتنی بر گرافن انجام خواهد گرفت.
مدیران شرکت گرافن می‌گویند شرکاء تجاری و مشتریان ما بعد از این سرمایه‌گذاری تغییرات جالب توجهی را در محصولات و خدمات ما مشاهده خواهند کرد. ما به دنبال بهبود کیفیت و ثبات در محصولات خود هستیم.
شرکت گرافن بیش از ۱۰ سال قبل توسط ابراهیم متلای برای تولید فیبرهای مبتنی بر نانولوله کربنی تاسیس شد. این شرکت بعد از انجام تحقیقات بسیار، موفق به راه‌اندازی خط تولید نانولوله‌کربنی در مقیاس نیمه‌صنعتی شد. بعد از سال ۲۰۰۷ این شرکت به سوی فناوری گرافن رفت. در حال حاضر شرکت گرافن به یکی از بزرگترین تولیدکننده نانومواد کربنی تبدیل شده که نه تنها در این حوزه بلکه در بخش مواد طبیعی و نانوساختارهای مصنوعی فعالیت دارد.
دفتر مرکزی این شرکت در شهر آنکارا واقع در ترکیه است.