چشم‌انداز بازار فناوری‌نانو در سال ۲۰۱۷

بر اساس این گزارش، فناوری‌نانو در برگیرنده پتانسیل عظیمی برای توسعه صنعتی و فناوری در قرن ۲۱ بوده و به عنوان انقلاب صنعتی آتی شناخته شده است.

شرکت ریسرچ اند مارکت (Research and Markets) گزارش جدیدی با عنوان «چشم‌انداز بازار فناوری‌نانو در سال ۲۰۱۷»، منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، فناوری‌نانو در برگیرنده پتانسیل عظیمی برای توسعه صنعتی و فناوری در قرن ۲۱ بوده و به عنوان انقلاب صنعتی آتی شناخته شده است. این فناوری در حال تکامل، بخش‌های صنعتی گسترده‌ای را تحت‌تاثیر قرار داده و دامنه فعالیت‌های اقتصادی مبتنی بر آن، بسیار گسترده و عظیم است. هم اکنون محصولات مبتنی بر فناوری‌نانو که تاثیر گسترده‌ای بر بخش‌های صنعتی مختلف دارند، در حال ورود به بازار مصرف هستند.
تحلیل‌گران در گزارش «چشم‌انداز بازار فناوری‌نانو در سال ۲۰۱۷»، به این نکته رسیده‌اند که صنعت جهانی فناوری‌نانو به سرعت در حال رشد بوده و کاربردهای آن در بخش‌هایی نظیر الکترونیک، انرژی، سلامت و … در حال افزایش می‌باشد. بعلاوه روندهای بازار فناوری‌نانو در بخش‌هایی مانند: باتری‌های خورشیدی فیلم نازک با کارایی انرژی بالا؛ نانومواد بسیار قدرتمند؛ رشد گسترده نانوالیاف‌ها و بازار نانوپزشکی، باعث رشد فزاینده این صنعت خواهد شد.
در گزارش جدید، بازار فناوری‌نانو براساس کاربرد، بخش و منطقه بررسی شده است. در بخش کاربردی، استفاده از فناوری‌نانو در بخش‌های انرژی، الکترونیک، بهداشتی، پزشکی و دفاعی تجزیه و تحلیل شده است. همچنین بازار کنونی فناوری‌نانو و پیش‌بینی بخش‌های ذکر شده تا سال ۲۰۱۷ نیز پوشش داده شده است.
گزارش جدید در کنار موارد فوق، تامین مالی جهانی تحقیق و توسعه صنعت فناوری‌نانو را براساس سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، عمومی و شرکتی پوشش داده و میزان آنها را برای سال ۲۰۱۷ پیش‌بینی کرده است. تامین مالی تحقیق و توسعه فناوری‌نانو در سطح کشورها نیز از دیگر محورهای اصلی گزارش جدید می باشد.
متن کامل این گزارش به قیمت ۱۵۰۰ دلار از طریق نشانی قابل خریداری است.
http://www.researchandmarkets.com/research/js6s5j/nanotechnology