راه‌اندازی خط تولید نانوذرات طلای دارای پوشش سیلیکا

شرکت نانوهیبریدز (NanoHybrids) اخیرا خط تولید نانوذرات طلای دارای پوشش سیلیکا راه‌اندازی کرده است. این محصول می‌تواند به‌عنوان عامل کنتراست دهنده در تصویربرداری پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت نانوهیبریدز (NanoHybrids) یکی از شرکت‌های تولیدکننده عوامل کنتراست دهنده پزشکی است. این شرکت اخیرا اعلام کرده که خط تولید جدیدی برای ساخت نانوذرات طلا راه‌اندازی کرده است. این نانوذرات به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند کیفیت تصاویر پزشکی را بهبود دهند. این خط تولید با همکاری محققانی از دپارتمان مهندسی زیست‌پزشکی در دانشگاه تگزاس طراحی و ساخته شده‌است.
محصول جدید نانوهیبریدز، نانومیله‌های طلا با روکش سیلیکا بوده که درصورت استفاده در تصویربرداری‌های اپتواکوستیکی می‌تواند کنتراست را افزایش دهد.
برخلاف کنتراست دهنده‌های فعلی موجود در بازار، نانومیله‌های دارای پوشش سیلیکا در مقابل تغییر شکل و ذوب شدن ناشی از حرارت بالا مقاومت می‌کنند، به‌طوری که حتی با تابش لیزرهای متمرکز نیز از پایداری بالایی برخوردار هستند. علاوه‌بر این پایداری ترمودینامیکی، پوشش سیلیکایی موجب انتقال بهتر حرارت به سیالات موجود می‌شوند که این کار قدرت سیگنال را به شدت افزایش می‌دهد.
این مزایا موجب می‌شود تا نانومیله‌های طلای دارای پوشش سیلیکا بتوانند عامل کنتراست دهنده بهتری هم در محیط زنده و هم در محیط کشت آزمایشگاهی باشند. محققان معتقداند که این محصول می‌تواند کاربردهای متعدد دیگری نیز داشته باشد.
بنیانگذاران شرکت نانوهیبریدز بیش از یک دهه تجربه در حوزه تصویربرداری زیستی دارند و همچنین در بخش توسعه مواد کنتراست دهنده و طراحی دستگاه‌های تصویربرداری پیشرو هستند.
شرکت نانوهیبریدز یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تجاری‌سازی ایده‌های فناوری‌نانو است که روی بهبود سیستم‌های غیرمخرب تشخیص طبی نظیر شناسایی سرطان فعالیت دارد. این شرکت در حال حاضر به تولید عوامل کنتراست دهنده نانومقیاس پرداخته و همچنین به دنبال روش‌های تصویربرداری زیست‌پزشکی جدید است تا بتوان با استفاده از آن سلول‌های بیمار را شناسایی و به‌صورت زنده از آنها تصویربرداری کرد.