عرضه تجاری نقاط کوانتومی سبز ۳۰ نانومتری

شرکت کیودی ویژن (QD Vision) اخیرا محصول جدیدی به بازار عرضه کرده است که می‌تواند کارایی نمایشگرهای ال‌سی‌دی نقاط کوانتومی را بهبود دهد. این محصول نقاط کوانتومی سبز ۳۰ نانومتری بوده که با ترکیب شدن با نقاط کوانتومی قرمز موجب بهبود کیفیت نمایشگرهای رنگی می‌شود.

شرکت کیودی ویژن (QD Vision) یکی از تولید‌کنندگان نقاط‌کوانتومی IQ™، برای استفاده در محصولات ال‌سی‌دی است. این شرکت اخیرا اعلام کرده که اولین محصول نقاط کوانتومی سبز با ابعاد ۳۰ نانومتر را به بازار عرضه کرده است. با افزوده شدن این محصول به نقاط کوانتومی قرمز ۳۰ نانومتری که پیش از این توسط کیودی ویژن عرضه شده، موقعیت این شرکت در تامین مواد اولیه برای شرکت‌های تولیدکننده نمایشگرهای نقاط‌کوانتومی تثبیت می‌شود.
این نقاط کوانتومی سبز ۳۰ نانومتری کارایی و عملکرد بالایی (در دمای بالا و شرایط کاری جریان بالا) دارد.
در ال‌سی‌دی‌های نقاط‌کوانتومی، نقاط کوانتومی قرمز و سبز با هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصولات رنگ آبی، سبز و قرمز باریکی از خود منتشر می‌کنند تا با ترکیب هم، طیف کاملی از رنگ‌های مورد نیاز در نمایشگر ایجاد شود. با کنترل نشر نقاط کوانتومی از طریق فرآیند تولید این مواد، نقاط کوانتومی سبز و قرمز شدت رنگ موردنظر برای رسیدن به همپوشانی رنگی ۱۰۰ درصدی را ایجاد می‌کنند تا در نهایت ترکیب رنگ استاندارد برای تولید این نمایشگرها ایجاد شود. این نقاط کوانتومی ۳۰ نانومتری موجب بهبود کارایی ال‌سی‌دی‌ در تلویزیون‌ها و کامپیوترها خواهند شد.
جان ریتر از مدیران این شرکت می‌گوید: کیودی ویژن قصد تداوم استفاده از نقاط کوانتومی در نمایشگرها را دارد. این محصولات جدید می‌تواند موجب باریک‌تر شدن نمایشگرها و اشباع بیشتر رنگ در آنها شود. همچنین استفاده از نقاط کوانتومی می‌تواند کارایی نمایشگرها را افزایش دهد.