خرید لیسانس استفاده از نانوآمولیسیون برای تجاری‌سازی واکسن برونشیت

شرکت نانوبیو (NanoBio Corporation) برای تجاری‌سازی واکسن جدید ضد بیماری تنفسی خود، لیسانس استفاده از نانوآمولیسیون شرک مرک را خریداری کرده است.

شرکت نانوبیو (NanoBio Corporation) قرارداد استفاده از محصول نانوآمولیسیون شرکت MSD را با این شرکت منعقد کرده است. MSD یکی از شرکت‌های اقماری شرکت مرک (Merck) است. در واقع شرکت مرک لیسانس استفاده از این نانوآمولیسیون را در اختیار شرکت نانوبیو قرار داده است. شرکت نانوبیو قصد دارد از نانوآمولیسیون شرکت مرک، برای ساخت واکسن ضد ویروس عامل بیماری تنفسی RSV استفاده کند. همچنین نانوبیو درصدد ساخت واکسن‌های دیگری نظیر واکسن آنفولانزا با این نانوآمولیسین است.
فناوری نانواستات (NanoStat®) براساس غوطه‌وری روغن در آب ایجاد شده است که می‌توان چندین نوع آنتی‌ژن مختلف را در این نانوساختار قرار داد. زمانی که این نانوآمولیسیون در واکسن مورد استفاده قرار گیرد اثربخشی بالایی پیدا خواهد کرد. شرکت نانوبیو نشان داده است که واکسن ایجاد شده با این نانوآمولیسیون، می‌تواند ایمنی مخاطی ایجاد کند؛ بنابراین ابزاری مناسب برای محافظت از عفونت‌های تنفسی بوده و همچنین قادر به پیشگیری از انتقال بیماری جنسی است.
دیوید پرالتا از مدیران شرکت نانوبیو می‌گوید: «ما از سال ۲۰۱۱ همکاری مشترکی با شرکت مرک داشته‌ایم و از این که این همکاری بسط وگسترش پیدا کرده بسیار خرسند هستیم. در حال حاضر ما موفق به دریافت لیسانس استفاده از محصولی شده‌ایم که می‌توان از آن برای تولید واکسن دو بیماری مختلف استفاده کرد.
RSV نام ویروس عامل برونشیت است که هر سال کودکان زیادی را روانه بیمارستان می‌کند. تقریباً تمام کودکان، حداقل یک بار بین ۲ تا ۳ سالگی دچار این بیماری می‌شوند. این بیماری برای کودکان تازه به دنیا آمده بسیار خطرناک است. در حال حاضر هیچ واکسنی برای این بیماری وجود ندارد. شرکت نانوبیو یک شرکت داروسازی است که روی تجاری‌سازی واکسن‌ها فعالیت می‌کند. این شرکت اخیراً پتنت مربوط به واکسن نانواستات را به ثبت رسانده است. در این واکسن، از نانوآمولیسیون روغن در آب استفاده می‌شود و به همین دلیل شرکت نانوبیو لیسانس استفاده از نانوآمولیسیون شرکت مرک را خریداری کرده است.