همکاری مشترک برای تجاری‌سازی نانوذرات اکسید آهن

دو شرکت منهتن ساینتیفیکس (Manhattan Scientifics) و آزانو بیوتک (Azano Biotech) همکاری مشترکی برای عرضه نانوذرات اکسید آهن به بازار، آغاز کردند. این نانوذرات دارای کاربردهای متنوعی در حوزه ی تصویربرداری پزشکی هستند.

اهمیت نانوذرات در پزشکی به طور روز افزونی در حال افزایش است. در این راستا شرکت منهتن ساینتیفیکس (Manhattan Scientifics) با همکاری شرکت آزانو بیوتک (Azano Biotech) نانوذرات ویژه‌ای با نام تجاری «NanoMRX» به بازار عرضه کرده است که می‌توان از آنها برای افزایش کنتراست تصاویر MRI و MPI استفاده کرد.
این نانوذرات توسط سنیور ساینتیفیک، یکی از شرکت‌های تابع منهتن ساینتیفیک، تولید می‌شود. NanoMRX در ابتدا برای شناسایی سرطان طراحی و ساخته شد اما بعدها دامنه ی کاربردهای آن افزایش یافت. این نانوذرات ابعاد بسیار دقیقی دارند و برای اولین بار است که برای استفاده به بازار عرضه می‌شوند. پیش از این، این نانوذرات تنها در داخل مجموعه سنیور ساینتیفیک استفاده می‌شدند.
یکنواختی و دقت ابعاد نانوذرات NanoMRX با دیگر نانوذرات اکسید آهن موجود در بازار متفاوت است؛ به همین دلیل می‌تواند نتایج آزمایشات را بهبود دهد. معمولاً محصولات نانوذره‌ای موجود در بازار به‌گونه‌ای است که تنها بخشی از ذرات موجود در یک محصول  در ابعاد موردنظر مصرف‌کننده است. این در حالی است که نانوذرات NanoMRX دارای ابعادی در حد ۵ تا ۳۰ نانومتر هستند و عدم قطعیت ابعاد آن تنها ۵/۰± نانومتر است.
جرالد گراف، مدیرعامل شرکت سنیور ساینتیفیک، می‌گوید: «ما موفق به تولید نانوذراتی شدیم که دقت ابعاد آن بسیار بالا است، ما این نانوذرات را ابتدا برای استفاده در فناوری شناسایی سرطان استفاده کردیم و اکنون خوشحالیم که این محصول برای استفاده عموم به بازار عرضه می‌شود. ما از همکاری با شرکت آزانو بسیار خرسند هستیم و معتقدیم که همکاری با آزانو برای ما بسیار سودمند خواهد بود زیرا این شرکت قادر به استفاده از تمام پتانسیل‌های NanoMRX است».
گراف می‌افزاید: «بازار نانوذرات با ابعاد دقیق هنوز نوپاست اما در همین بازار نیز علاقمندان بسیاری برای خرید این محصول وجود دارد. این نشان از پتانسیل بالای موجود در این حوزه است». مایکل پرین، مدیرعامل شرکت آزانو بیوتک، می‌گوید: «نقش و اهمیت نانوذرات در پزشکی رو به فزونی است. ما خوشحال هستیم که نانوذرات ساخته شده توسط سنیور ساینتیفیک را برای استفاده به بازار عرضه می‌کنیم. ما پیش‌بینی می‌کنیم که بتوان از این نانوذرات برای بهبود کیفیت نتایج MRI استفاده کرد».