رونمایی از نانوپوشش ویژه‌ای‌ برای بهبود عملکرد شیشه ی جلوی خودرو

شرکت نانوویشنز (Nanovations) نانوپوشش جدیدی برای شیشه ی جلوی خودروها به بازار عرضه کرده است که پرتو فرابنفش را به خوبی مهار می‌کند. این پوشش خواص ضد خراش و مقاومت در برابر مواد شیمیایی در شیشه ایجاد می‌کند.

شرکت نانوویشنز (Nanovations) نسل جدیدی از شیشه‌های خودرو را تولید کرده است که عملکرد بهتری نسبت به شیشه‌های رایج در بازار دارد. این محصول که با نام تجاری ویژن پروداکت (Vision Product) معرفی شده از فناوری سل‌ژل معدنی ویژه ی این شرکت بهره‌مند است. این ترکیب سل‌ژل مبتنی بر فناوری‌نانو بوده که در آن یک پوشش سیلیکایی جامد روی شیشه قرار گرفته است که موجب مقاومت در برابر پرتوهای فرابنفش می‌شود. این پوشش برخلاف مواد آلی، می‌تواند دربرابر تابش فرابنفش تا ۱۰ سال مقاومت کند حتی اگر روی شیشه‌های ساختمان‌ها نصب شود.
این محصول در حال حاضر در بازار موجود بوده به طوری که می‌توان از آن برای شیشه خودروها استفاده کرد. در شیشه‌های رایج معمولاً پوشش‌ها روی سطح شیشه قرار می‌گیرد اما این پوشش به‌ صورت خطوطی از بالا به پایین آمده است.
سخن‌گوی این شرکت می‌گوید: «فناوری جدید ما روی شیشه ی ساختمان‌ها توسط یک شرکت مستقل مورد آزمایش قرار گرفته است که نتایج آن کاملاً رضایت‌بخش است. یک آزمایشگاه واجد صلاحیت در آمریکا قابلیت مقاومت پوشش روی این شیشه‌ها را پس از ۵۰۰ هزار بار شستشو، مناسب ارزیابی کرده است. یکی از نتایج بسیار جالب این است که شیشه‌های دارای پوشش این شرکت، خواص آبگریزی خود را بعد از هزاران بار شستشو از دست نداده است.
هر چند که این شرکت طول عمر این پوشش را برای استفاده در شیشه خودروها ۵ سال اعلام کرده اما آزمایشات نشان می‌دهد که این پوشش سال‌های بیشتری می‌تواند از شیشه ی خودروها مراقبت کند. این اولین پوشش شیشه خودرو با فناوری‌ بالا است که می‌تواند شرایط سخت محیطی را بدون تغییر عملکرد و به راحتی تحمل کند. از همه مهمتر این که طول عمر آن بسیار بیشتر از آن چیزی که تصور می‌شد.
یکی از مزایای این پوشش آن است که دید در شب را بهبود می‌دهد و همچنین در شرایط بارندگی و هوای مرطوب نیز می‌تواند دید مناسبی برای راننده ایجاد کند.
مسئولان این شرکت می‌گویند: این پوشش علاوه بر ایجاد خواص ضد تابش UV می‌تواند مقاومت در برابر خراش و مواد شیمیایی را افزایش دهد. این دو ویژگی موجب شده تا قدرت رقابت‌پذیری این محصول نسبت به سایر نمونه‌ها افزایش یابد.