ساخت مرکز جدید تحقیقات فناوری‌نانو توسط MIT

در این مرکز جدید که در سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز به کار خواهد کرد، تمامی محققان MIT می‌توانند از امکانات گسترده آن برای تحقیقات حوزه ی نانومقیاس استفاده نمایند.

در این مرکز جدید که در سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز به کار خواهد کرد، تمامی محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) می‌توانند از امکانات گسترده آن برای تحقیقات حوزه ی نانومقیاس استفاده نمایند. مرکز جدید در محل پردیس کمبریج ساخته خواهد شد.
اتاق‌های تمییز پیشرفته، تصویربرداری و تجهیزات نمونه‌سازی از جمله امکانات موجود در مرکز جدید «MIT.nano»، خواهد بود که با اتکا بر آنها از تحقیقات مواد و فرایندهای نانومقیاس در حوزه‌هایی نظیر انرژی، سلامت، علوم زیستی، علوم کوانتوم، الکترونیک و تولید حمایت خواهد شد. برآورد می‌شود که حدود ۲ هزار نفر از محققان MIT از امکانات و تسهیلات این مرکز استفاده کنند.
به گفته رافائل ریف، رییس دانشگاه MIT، «امکانات و قابلیت‌های MIT.nano باعث حفظ پیشگامی این دانشگاه در زمینه اکتشافات و نوآوری‌ها 
می‌شود و این بستر را فراهم می‌کند تا چالش‌های مهم جهانی را حل نماید». به اعتقاد بُلوویک، استاد فناوری‌های نوظهور در MIT، انتظار می‌رود که بیش از ۱۵۰ گروه تحقیقاتی MIT از امکانات این مرکز جدید استفاده نمایند.
«مسوولین MIT در سال ۲۰۱۱ میلادی، در زمینه ضرورت ساخت تجهیزات جدید برای حمایت از تحقیقات فناوری‌نانو به اجماع رسیدند. داشتن فضای آرام و دور بودن از سروصدای خیابان‌های شهری، از دلایل اصلی ساخت مرکز جدید، در نقطه مرکزی پردیس MIT است.
«یکی دیگر از دلایل اصلی ساخت مرکز جدید در نقطه مرکزی پردیس کمبریج، بهبود تعامل بین استفاده‌ کنندگان رشته‌های مختلف از این مرکز است». از آنجایی که تحقیقات حوزه نانومقیاس ذاتا بین‌رشته‌ای است، هدف از طراحی این مرکز، ارتقای همکاری‌ها در این حوزه است.