پیش‌بینی بازار جهانی نانوپزشکی

افزایش تأمین مالی تحقیقات، افزایش حمایت‌های دولتی، بهبود وضعیت قانون‌گذاری و … از جمله پیش‌ران‌های اصلی بازار نانوپزشکی محسوب می‌شوند.

شرکت ریسرچ اند مارکت (Research and Markets) گزارش جدیدی با عنوان «پیش‌بینی بازار جهانی نانو پزشکی، تجزیه و تحلیل اندازه، سهم، رشد و روندهای این صعنت، ۲۰۱۹-۲۰۱۳» ارائه کرده است.
ظهور نانوپزشکی و کاربردهای نانومواد در صنعت سلامت، باعث پیشرفت‌های گسترده در زمینه ی سناریوهای تشخیص و درمان کنونی شده است. افزایش تامین مالی تحقیقات، افزایش حمایت‌های دولتی، بهبود وضعیت قانون‌گذاری، دانش فناورانه و گسترش بیماری‌های مزمنی نظیر دیابت، سرطان، چاقی و …، از جمله پیش‌ران‌های اصلی بازار نانوپزشکی محسوب می‌شوند.
بازار جهانی نانوپزشکی از نظر کاربرد به ۶ بخش: نورولوژی، قلبی ـ عروقی، ضد التهاب، ضد واگیر، آنکولوژی و سایر تقسیم می‌شود. بر اساس شاخص‌های ذیل، بخش آنکولوژی قسمت عمده ی بازار این حوزه را در سال ۲۰۱۲ میلادی در اختیار داشته است:
• وجود تعداد زیادی محصول نانوپزشکی تجاری‌سازی شده در این بازار
• بهبود اثربخشی دارورسانی هدفمند مبتنی بر نانوپزشکی
• افزایش فرمولاسیون‌های داروهای نانوپزشکی به جای فرمولاسیون داروهای کنونی موجود در بازار در زمینه درمان سرطان
هرچند که انتظار می‌رود به خاطر افزایش شیوع بیماری‌های قلبی ـ عروقی که نیازمند دارو‌هایی با اثربخشی بهتر و خواص درمانی هستند، بازار جهانی بخش قلبی ـ عروقی بیشترین نرخ رشد را داشته باشد. همچنین با شناخت اهمیت و مزایای نانوپزشکی، محققان و تولیدکنندگان برای توسعه محصولاتی با خواص درمانی بهبود یافته در بخش قلبی ـ عروقی تلاش می‌کنند.
بر اساس این گزارش، به خاطر رشد سریع بازار نانوپزشکی در کشورهای حوزه ی اقیانوس آرام، منطقه آفریقا و آمریکای لاتین وجود تعداد قابل توجهی از محصولات ثبت شده ی نانوپزشکی و چارچوب قانون‌گذاری مناسب در این منطقه، بیشترین سهم بازار نانوپزشکی در سال ۲۰۱۲ میلادی، متعلق به آمریکای شمالی بوده است.
انتظار می رود که در سال‌های آینده کشورهایی نظیر چین و هند به خاطر نیازهای برآورده نشده‌ی آنها در بخش سلامت، همکاری‌های تحقیقاتی و افزایش تامین مالی تحقیقات نانوپزشکی، ایالات متحده آمریکا را در حوزه ی نانوپزشکی پشت‌سر گذارند.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی مراجعه نمایند. www.researchandmarkets.com/research/4j79sq/nanomedicine