عرضه کاوشگر مبتنی بر نانولوله ‌کربنی برای دستگاه AFM

کربن دیزاین انوویشنز (Carbon Design Innovations)، کاوشگر جدیدی مبتنی بر نانولوله‌ کربنی به بازار عرضه کرده است که می‌تواند کیفیت تصاویر AFM را بهبود دهد.

کربن دیزاین انوویشنز (Carbon Design Innovations)، یکی از مراکز پیشرو در تولید کاوشگرهای مبتنی بر نانولوله ‌کربنی برای استفاده در میکروسکوپ نیروی اتمی (AFM) است. این شرکت اخیراً اعلام کرد که کاوشگر جدیدی برای تصویربرداری AFM تولید کرده است. ونس ناو، مدیر عامل کربن دیزاین انوویشنز، درباره کاوشگر ارزان قیمت جدید این شرکت می‌گوید: «ما تلاش کردیم تا هزینه‌های مشتریان خود را کاهش دهیم، به‌طوری که این محصول جدید %۳۰ ارزان‌تر از کاوشگرهای رایج است. با این کار، کاوشگر نانولوله‌کربنی، قیمت ویژه‌ای پیدا کرده است و اولین سد در برابر استفاده در آزمایشگاه‌ها رفع می‌شود.
نانولوله‌های کربنی به دلیل ابعاد کوچکی که دارند، قادراند جزئیات بیشتری از نمونه را رصد کرده و به دلیل دارا بودن شکل استوانه‌ای، نسبت به کاوشگرهای مخروطی شکل دقت بالاتری دارند. از سوی دیگر نانولوله‌های کربنی دوام بالایی دارند که این استحکام ساختاری می‌تواند روی نتایج و کیفیت تصاویر تأثیرگذار باشد. 
مقایسه ی  کاوشگر جدید را با کاوشگرهای موجود در بازار نشان 
می‌دهد که تصاویر گرفته شده با کاوشگر نانولوله ‌کربنی دقت بالاتری دارد. این کاوشگر روی تیرک‌های مختلف ساخته سده و به بازار عرضه 
می‌شود؛ به‌طوری که برای استفاده در حوزه‌های مختلف می‌تواند ابزار بسیار مناسبی باشد. این کاوشگرها قادراند نسبت پهنا به ارتفاع (Aspect ratio) بالایی را در تصاویر ایجاد کنند.
کاوشگرهای جدید شرکت کربن دیزاین انوویشنز از انعطاف‌پذیری بالا و تکرارپذیری مناسبی برخورداراند. بنابراین می‌توانند نتایج تحقیقات انجام شده توسط AFM را بهبود بخشند. یکی از مزایای این کاوشگرها آن است که با بیشتر دستگاه‌های AFM انطباق‌پذیر است؛ بنابراین کاربران دستگاه AFM بدون این که نیاز به خرید قطعه یا ابزار جدیدی باشد می‌تواند از این کاوشگر استفاده کند.
کربن دیزاین انوویشنز روش انحصاری برای ساخت ادوات مبتنی برنانولوله ‌کربنی دارد که این روش را به‌صورت پتنتی به ثبت رسانده است. حوزه اصلی کار این شرکت، ساخت کاوشگرهای AFM است. کاوشگرهای ساخته شده توسط این شرکت، پایداری و استحکام بالایی داشته و به دقت تراز شده‌اند. نتایج کار با این کاوشگرها نشان داده است که امکان گرفتن تصاویر از بخش‌هایی که پیش از این امکان‌پذیر نبوده، وجود دارد.
کربن دیزاین انوویشنز در سال ۲۰۰۸ توسط رامزی استیون تأسیس شد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.carbondesigninnovations.com مراجعه کنید.