چهارمین مسابقه نانو با رقابت ۶۲۴۰ داوطلب برگزار شد

چهارمین مسابقه ملی فناوری نانو صبح امروز، جمعه ۱۹ اردیبهشت ماه، با حضور۶۲۴۰ داوطلب به صورت همزمان در ۳۴ مرکز آزمون در ۲۳ استان کشوربرگزار شد.‏

مسابقه ملی فناوری نانو راس ساعت ۱۰ صبح روز جمعه ۱۹ اردیبهشت ماه در مراکز آزمون تعیین شده در ۲۳ استان کشور از جمله شهرهایی چون، تهران، اهواز، قم، اراک، زاهدان، ایلام، تبریز،شیراز، اصفهان، کرج، مشهد، کرمانشاه، کاشان، بوشهر، کرمان، گرگان، قزوین، و رشت برگزار شد.

در آزمون چهارمین مسابقه ملی فناوری نانو، ۸۵ سوال
چهارگزینه‌ای طراحی شده بود و سه سوال تشریحی نیز برای داوطلبان آزمون
توانمندی تدریس در نظر گرفته شده بود.

در آزمون امسال از ۶۲۴۰ داوطلب چهارمین مسابقه، به تفکیک جنسیت ۳۶۵۰ نفر زن (۵۸%) و ۲۵۹۰ نفر مرد (۴۲%) و به تفکیک مقطع تحصیلی ۴۵۱ نفر در مقطع دکتری تخصصی(۷%)، ۴۳ نفر در مقطع دکتری عمومی(۱%)، ۱۹۱۹ نفر در مقطع کارشناسی ارشد(۳۱%) و ۳۸۲۷ نفر از مقاطع کارشناسی و پایین‌تر(۶۱%) هستند.
 
همچنین رشته‌های تحصیلی شیمی، فیزیک، مهندسی شیمی، مهندسی مواد، زیست شناسی و مهندسی مکانیک به ترتیب با ۱۳۲۹، ۵۷۰، ۳۹۴، ۳۹۲، ۳۲۱ و ۳۰۹ داوطلب، در رتبه اول تا ششم آمار بالای ثبت‌نام مسابقه امسال قرار دارند.

از میان ثبت‌نام کنندگان آزمون امسال ۵۵۸۱ نفر توسط نهادهای ‏ترویجی(۸۹%) و ۶۵۹ نفر به صورت انفرادی(۱۱%) ثبت نام شده‌اند.
گفتنی است، در چهارمین مسابقه ملی ‏فناوری نانو، ۱۰۷ نهاد ترویجی شامل ۶۴ گروه دانشجویی (۶۰%)، ۱۶ شرکت‌ آموزشی(۱۵%) و ۱۶‏ نهاد آموزش و پرورش(۱۵%) و ۱۱ مرکز از سایر نهادهای ترویجی(۱۰%) در روند ثبت‌نام و آموزش داوطلبان مشارکت داشته‌اند که نشاندهنده این است که ‏تعداد نهادهای ترویجی فناوری نانو فعال در چهارمین مسابقه ملی نانو نسبت به سال گذشته ۶۰% رشد داشته‌است.

در چهارمین مسابقه ملی نانو، استان‌های تهران، فارس، خوزستان، خراسان رضوی، البرز و اصفهان به ترتیب با ۱۴۳۷، ۸۱۵، ۵۷۹، ۴۰۷، ۳۱۶ و ۳۱۵ داوطلب، در رتبه اول تا ششم آمار بالای ثبت‌نام مسابقه قرار دارند.

شایان ذکر است نتایج چهارمین مسابقه ملی فناوری نانونیمه دوم خردادماه اعلام خواهد شد و از برگزیدگان با اعطای جوایز نقدی و اعتبار مالی برای دریافت خدمات آنالیز از آزمایشگاه‏‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو، تقدیر بعمل خواهد آمد.