نحوه آموزش فناوری‌نانو

خبرنامه ساین‌تیکس در شماره ماه می سال ۲۰۱۴ خود، بر آموزش و تدریس فناوری‌نانو و نحوه ارائه آن برای دانش‌آموزان دبستانی‌ و دبیرستانی‌ تمرکز داشته است.

خبرنامه ساین‌تیکس (Scientix) در شماره ماه می سال ۲۰۱۴ خود، بر آموزش و تدریس فناوری‌نانو و نحوه ارائه آن برای دانش‌آموزان دبستانی‌ و دبیرستانی‌ تمرکز داشته است.
از اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادی، پروژه‌های زیادی در زمینه‌ی جنبه‌های مختلف آموزش فناوری‌نانو برای دانش‌آموزان انجام شده است. در این راستا، خبرنامه ساین‌تیکس به طور خلاصه این پروژه‌ها و نتایج آنها را ارائه کرده است. منابع آموزشی، تجارب عملی، تجزیه و تحلیل تحقیقات و نیز محتوای آموزشی برنامه‌ریزی شده برای آینده، از جمله محورهای ارائه شده در شماره‌ی ماه می این خبرنامه است.
این خبرنامه، شامل سه بخش است که در هر بخش انواع مختلف ابزارها یا مواد آموزشی را معرفی کرده است. در دو بخش اول خبرنامه به طور مستقیم تجارب آموزشی ارائه شده است. در این دو بخش، دروس مقدماتی مربوط به علوم نانو و تجارب عملی این حوزه ارائه شده است.
مصاحبه با دکتر لوییسا فیلیپونی، از مرکز بین‌ رشته‌ای علوم نانو (iNANO) در دانشگاه آرهوس کشور دانمارک، نیز از دیگر بخش‌های این خبرنامه است. لوییسا فیلیپونی دارای مدرک دکترای فناوری‌نانو است و در زمینه آموزش فناوری ‌نانو برای دانش‌آموزان دبستانی و دبیرستانی  تجارب گسترده‌ای دارد. تجارب آموزشی فیلیپونی و نحوه‌ی جلب مشارکت دانش‌آموزان به حوزه‌ی فناوری‌ نانو، محورهای اصلی مصاحبه با وی می‌باشد.
بخش سوم خبرنامه بر مدیران پروژه‌ها و محققان، طراحی و تدوین منابع آموزشی جدید و فعالیت‌های حوزه‌ی فناوری‌نانو تمرکز دارد. پروژه‌های در حال اجرای حوزه‌ی آموزش فناوری‌ نانو، رویداد‌ها و فعالیت‌های این حوزه‌ نیز در این بخش پوشش داده شده است.
لازم به ذکر است خبرنامه ساینتیکس در چارچو ب برنامه‌ی هفتم توسعه تحقیقات و فناوری اتحادیه اروپا (FP7) و با حمایت مالی این اتحادیه منتشر می‌شود.
این ماهنامه به طور رایگان از طریق نشانی قابل دریافت است.
http://www.nanowerk.com/nanotechnology-news/newsid=35539.php