همکاری مشترک برای یافتن بازارهای جدیدی برای گرافن

دو شرکت مالزیایی برای توسعه‌ی بازار مواد شیمیایی مبتنی بر گرافن همکاری مشترکی را آغاز کرده‌اند. این دو شرکت به دنبال یافتن کاربردهای جدیدی برای ترکیبات گرافنی هستند تا از آن در محصولاتی نظیر لاستیک استفاده کنند.

شرکت گرافن نانوکم (Graphene NanoChem) یکی از شرکت‌های پیشرفته در تولید مواد شیمیایی و نانومواد است. این شرکت به‌ تازگی قرارداد همکاری مشترکی با شرکت امری ادونسد متریالز (Emery Advanced Materials) برای یک سرمایه‌گذاری خطرپذیر انجام داده است. البته این سرمایه‌گذاری توسط شرکت پلاتینیوم نانوکم (Platinum NanoChem) که از شرکت‌های زیرشاخه‌ی گرافن نانوکم است انجام گرفته است. شرکت امری ادونسد در حوزه‌ی تولید مواد شیمیایی؛ به ویژه ترکیبات افزودنی به پلاستیک‌ها، روان‌سازهای‌ زیستی و لاستیک فعالیت می‌کند.این شرکت همچنین یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات شیمیایی از منابع بازیافت شونده است که حضوری فعال در بازارهای آمریکای شمالی، اروپا و آسیا دارد.
این توافق‌نامه در ادامه‌ی راهبردهای شرکت گرافن نانوکم برای یافتن کاربردهای جدید برای گرافن تولید شده در این شرکت، انجام شده‌است. پیش‌بینی می‌شود ارزش بازار گرافن در سه حوزه‌ی مختلف قریب به صد میلیارد دلار خواهد بود. این دو شرکت قرار است روی ساخت افزودنی‌های جدید مبتنی بر گرافن برای استفاده در حوزه‌های مختلف همکاری کنند.
استفاده از گرافن در محصولات می‌تواند ویژگی‌ها و خواص آنها را بهبود دهد که این کار در محصولات پلیمری، لاستیکی و روان‌سازی می‌تواند انجام شود. افزودن گرافن به این گونه مواد می‌تواند استحکام، هدایت الکتریکی و انعطاف‌پذیری آن‌ها را افزایش دهد.
این سرمایه‌گذاری مشترک یک گام راهبری مهم برای گرافن نانوکم محسوب می‌شود که این شرکت را قادر می‌سازد تا با یک گروه صنعتی بزرگ که در حوزه‌ی مواد شیمیایی مبتنی بر مواد طبیعی فعال است، همکاری کند.
جسپال دئول، از مدیران شرکت گرافن نانوکم، می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که با همکاری یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان مواد شیمیایی جهان به دنبال کاربردهای جدیدی برای گرافن هستیم. این یک فرصت بزرگ برای ماست تا بتوانیم مواد شیمیایی مبتنی بر گرافن را تجاری‌سازی کنیم. همکاری با گروه امری که دفتر مرکزی آن در مالزی است یک مزیت برای این شرکت محسوب می‌شود؛زیرا مالزی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لاستیک در جهان است و این یک بازار مناسب برای افزودنی‌های گرافنی ما خواهد بود».
رامش کانا، قائم مقام شرکت امری، می‌گوید: «ما در حال توسعه‌ی نسل جدیدی از نانومواد کربنی هستیم که می‌تواند در حوزه‌های مختلف نظیر لاستیک کاربرد داشته باشد». کونگ کراپان اینتاراجانگ، مدیر عامل شرکت امری، می‌گوید: «گروه صنعتی امری به دنبال یک همکاری هوشمند با گرافن نانوکم است تا بتواند بازارهای فعلی خود را گسترش دهد».