نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری برگزار شد

سومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری باحضور ۱۲۰ شرکت داخلی و خارجی، دوم تاچهارم خردادماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزارشد.

سومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری با هدف بسترسازی برای تبادلات فناوری میان شرکت‌های توانمند خارجی و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ایرانی، توسعه همکاری‌های بین‌المللی فناوری، تسهیل روند انتقال فناوری به کشور، شناساندن صحیح ایران و توانمندی‌های علمی و فناوری آن و همچنین توسعه روابط اقتصادی مبتنی بر دانش و فناوری آن به طرف‌های خارجی، از دوم تا چهارم خردادماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزارشد.

در این نمایشگاه ۱۲۰ شرکت شامل ۵۸ شرکت داخلی و نیز شرکت‌های خارجی از جمله ۳۲ شرکت و مرکز پژوهشی تایید شده از روسیه، ۱۸ شرکت تایید شده از هندوستان، دو شرکت از کره‌جنوبی و شرکت‌هایی از کشورهای اتریش، آلمان، انگلستان، چین و ترکیه حضور داشته‌اند.

گفتنی است، در این نمایشگاه چند شرکت فعال در زمینه فناوری نانوازجمله، نانوموادپارس، کفا و آرا پژوهش نیز حضورداشته و به ارایه دستاوردهای نوآورانه خود در حوزه فناوری نانو پرداخته‌اند.

در نمایشگاه INOTEX2014 شرکت‌های خارجی و داخلی به ارایه آخرین دستاوردهای فناوری و نوآوری در حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت، گاز و پتروشیمی، اتوماسیون صنعتی و سیستم‌های هوشمند، زیست‌فناوری، فناوری نانو، انرژی‌های نو، هوافضا، تجهیزات پزشکی، زمین‌شناسی و مواد جدید پرداخته‌اند.

لازم به ذکراست در نخستین دوره این نمایشگاه، تنها ۶۰ شرکت خارجی که عمدتا شرکت‌های روس بوده‌اند شرکت داشتند، دومین دوره آن نیز با حضور ۷۵ شرکت از کشورهای روسیه، بلاروس و اکراین برگزار شده‌است.