همکاری آکادمی علوم چین و انتشارات نیچر برای انتشار مجله فناوری‌نانو

گروه انتشاراتی نیچر با همکاری موسسه الکترونیک آکادمی علوم چین، به دنبال انتشار مجله فناوری‌نانو هستند.

گروه انتشاراتی نیچر (Nature Publishing Group) با همکاری موسسه الکترونیک آکادمی علوم چین (IECAS)، به دنبال انتشار مجله فناوری‌نانو هستند. نسخه الکترونیکی این مجله با عنوان Microsystems & Nanoengineering از ماه مارس سال ۲۰۱۵ میلادی و به صورت آزاد از طریق نشانی nature.com قابل دسترسی خواهد بود.
مجله Microsystems & Nanoengineering، مقالات تحقیقاتی اصلی را منتشر خواهد کرد و آخرین ملاحظات مربوط به سیستم‌های میکرو و نانو الکترو مکانیک (MEMS/NEMS) را بررسی خواهد نمود. این مجله، طرح‌ها، سنتز، تعیین مشخصات، اطمینان و کاربردهای ادوات و سیستم‌های مقیاس میکرو و نانو را پوشش خواهد داد.
به گفته دکتر نیک کمبل، سردبیر اجرایی نیچر و مدیر این گروه انتشاراتی در چین، «مجله Microsystems & Nanoengineering، این امکان را برای محققان فعال در حوزه سیستم‌های میکرو و نانو الکترو مکانیک فراهم می‌کند تا بتوانند یافته‌های تحقیقاتی خود را منتشر کنند».
این مجله جدید، به دنبال ارتقای تحقیقات در تمامی حوزه‌های میکرو سیستم‌ها و نانومهندسی، از تحقیقات بنیادی گرفته تا تحقیقات کاربردی است. مجله جدید به منبع انتشار آخرین یافته‌‌های تحقیقاتی حوزه سیستم‌های میکرو و نانو الکترو مکانیک تبدیل خواهد شد و بستری را فراهم می‌کند که در چارچوب آن، همکاری بین دانشمندان بین‌رشته‌ای در اقصی نقاط دنیا ارتقا یابد.
مجله Microsystems & Nanoengineering، نهمین مجله‌ای است که توسط گروه انتشاراتی نیچر و با همکاری همتایان چینی منتشر خواهد شد.