آغاز تولید انبوه نقاط کوانتومی در شرکت کوانتوم متریال

شرکت کوانتوم متریال به تازگی اعلام کرده است که با افزایش تجهیزات ظرفیت تولیدی خود، تولید انبوه مواد پیشرفته‌ی نقاط کوانتومی را چند ماه پیش از زمان برنامه‌ریزی شده، آغاز کرده است.

شرکت کوانتوم متریال (Quantum Materials) به تازگی اعلام کرده است که با افزایش تجهیزات ظرفیت تولیدی خود، تولید انبوه مواد پیشرفته‌ی نقاط کوانتومی را چند ماه پیش از زمان برنامه‌ریزی شده، آغاز کرده است. شرکت کوانتوم متریال (QMC) که از عرضه‌کنندگان نوظهور نقاط کوانتومی، مواد نانوذرات و سایر فناوری‌های پلت‌فورم است، با راه‌ اندازی تجهیزات تولیدی جدید، قادر است سالیانه ۲۵۰ کیلو گرم نقاط کوانتومی تولید کند.
فناوری تولید انبوه اختصاصی این شرکت، در مقایسه با تولید از طریق فرایندهای دستی، نقاط کونتومی را با یکدستی بالا، تولید و عرضه می‌کند. به علاوه، این شرکت برای توسعه‌ی خط تولید خود و تولید انواع مختلف نقاط کوانتومی نظیر کادمیوم (Cadmium) و … در حال اجرای یک برنامه‌ی راهبردی است.
به گفته‌ی استفان اسکورس، مدیر عامل شرکت QMC، براساس برنامه‌ریزی انجام شده، این شرکت به دنبال این است تا تاریخ ۱۵ ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی، میزان تولید خود را به ۴ برابر افزایش دهد. همچنین این شرکت با داشتن برنامه‌های مهندسی، به دنبال جایگزین کردن سیستم‌های موازی زمان وقفه‌ی کوتاه (short-lead-time) با سیستم‌های کنونی است تا بتواند تقاضاهای فزاینده‌ی بازار را برآورده کند.
به گفته‌ی دیوید بودرر، معاون تحقیق و توسعه‌ی شرکت، تولید انبوه، این قابلیت را فراهم می‌کند تا به سرعت بر موانع هزینه‌ای غلبه کرده و از نقاط کوانتومی در کاربردهای جدیدی نظیر حوزه امنیت، دفاع، تصفیه، ID بسته‌بندی محصولات، و بخش‌هایی مانند نمایشگرها، روشنایی و انرژی استفاده کند.