فناوری تولید گرافن با ابعاد ۳۰۰ میلی‌متر

شرکت تجهیزات سی‌وی‌دی (CVD Equipment) ابه تازگی موفق به تولید محصول گرافنی با ابعاد ۳۰۰ میلی‌متر شده‌است. این محصول با فناوری پتنت‌ شده توسط این شرکت تولید می‌شود.

شرکت تجهیزات سی‌وی‌دی (CVD Equipment) یکی از تولیدکنندگان پیشرو در حوزه‌ی تجیهزات لایه‌نشانی شیمیایی از فاز بخار است. این شرکت به تازگی اعلام کرده است که یکی از زیرمجموعه‌‌های این شرکت‌، سفارش تازه‌ای برای تولید گرافن با ابعاد ۳۰۰ میلی‌متر دریافت کرده است. این گرافن‌ها روی فویل مسی ساخته شده که فناوری‌ آن توسط شرکت تجهیزات سی‌وی‌دی پتنت شده‌است. با این فناوری می‌توان گرافن با کیفیت بالا و قیمت پایین تولید کرد. در حال حاضر محصولات گرافنی با ابعاد ۷۵ تا ۱۰۰ میلی‌متر توسط شرکت تجهیزات سی‌وی‌دی تولید و به بازار عرضه شده‌است اما این اولین سفارش محصول ۳۰۰ میلی‌متری است.
لئونارد روسنبام، مدیرعامل شرکت تجهیزات سی‌وی‌دی، می‌گوید: «با استفاده از این فناوری تولید گرافن با حجم انبوه، ما می‌توانیم محصولی با ابعاد ۳۰۰ میلی‌‌متر به بازار عرضه کنیم. این محصول می‌تواند روی زیرلایه‌ی مس عاری از چروک ایجاد شود که با این کار کیفیت گرافن تولید شده افزایش می‌یابد».
کارل هاینزل استروبل، قائم مقام مدیر عامل این شرکت، می‌گوید: «ما خوشحالیم که فناوری EasyGraphene™ تجاری‌سازی شده و می‌توان با استفاده از آن، گرافن را به تولید انبوه رساند. ما نشان دادیم که این روش جدید بسیار ساده، قابل اعتماد و مناسب برای تولید گرافن و با کیفیت بالا است. این فناوری، محصول تجاری‌سازی سریع فرآیند تولید گرافن است که ما را قادر می سازد تا بتوانیم محصولات گرافنی مورد نیاز مصرف‌کنندگان را تولید کنیم.
شرکت تجهیزات سی‌وی‌دی
شرکت تجهیزات سی‌وی‌دی یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی طراحی و تولید تجهیزات است که محصولات آن در حوزه‌ی الکترنیک، صنعت پوشش‌دهی و ادوات الکترونیکی پیشرفته استفاده می‌شود. این شرکت طیف وسیعی از تجهیزات لایه‌نشانی با روش CVD، کنترل کننده‌های گازی و تجهیزات مورد نیاز برای تولید پیل‌های خورشیدی، گرافن، نانولوله کربنی، نانوسیم، LED، MEMs، شیشه‌های هوشمند، باتری‌ها، ابرخازن‌ها، پوشش‌های پزشکی، پوشش‌های صنعتی و تجهیزات مورد استفاده در ساخت قطعات مدارهای چاپی را تولید می‌کند. آزمایشگاه کاربردی این شرکت روی تولید مواد میکرو و نانومقیاس متمرکز است تا نیاز بازار را در حوزه‌های مختلف برآورده سازد.