تولید کرم‌های ضد آفتاب حاوی نانوذرات اکسید تیتانیوم

یک شرکت مکزیکی موفق به تولید کرم‌های ضدآفتاب با قدرت محافظت بیشتر در برابر نور خورشید شده‌است. این کرم‌های ضدآفتاب حاوی نانوذرات اکسید تیتانیوم، در حال حاضر به کشورهای آمریکا، کانادا و کشورهای آمریکای جنوبی صادر می‌شود.

صنعت لوازم آرایشی ـ بهداشتی ازجمله صنایعی است که در آن رقابت زیادی میان شرکت‌ها وجود دارد. در این راستا یک شرکت مکزیکی اقدام به استفاده از نانوذرات اکسید تیتانیوم در کرم‌های ضد آفتاب کرده‌ است. گروه تحقیقاتی این شرکت به رهبری خوزه آنتونیو گوتیرز با استفاده از نانوذرات اکسید تیتانیوم محصول جدیدی را تولید و در مکزیک، آمریکا و آمریکای جنوبی توزیع کرده‌اند.
این شرکت به دنبال استفاده از فناوری ‌نانو در حوزه‌های مختلف است و نه تنها در کرم‌های ضدآفتاب، بلکه در بسیاری از محصولات خود به دنبال استفاده از این فناوری است.
کرم ضد آفتاب ساخته شده با استفاده از نانوذرات اکسید تیتانیوم می‌تواند اثر پرتوهای فرابنفش روی پوست انسان را به حداقل برساند. این شرکت برای تولید این کرم روش خلاقانه‌ای را برای توزیع نانوذرات درون کرم به کار گرفته است به‌طوری که مانع از به هم چسبیدن نانوذرات می‌شود.
این شرکت فرآیند فیزیکوشیمیایی جدیدی طراحی کرده تا با استفاده از آن بتواند نانوذرات منفرد را درون محصول حفظ کند. مزیت استفاده از نانوذرات در این کرم آن است که موجب افزایش حفاظت از پوست در برابر نور خورشید می‌شود. پیش از این ثابت شده بود که با کاهش ابعاد نانوذرات در کرم‌ها، اثر محافظتی آن‌ها در برابر نور خورشید افزایش می‌‌یابد.
این شرکت علاوه‌بر استفاده از نانوذرات در کرم، به دنبال به کارگیری این نانوذرات در محصولات دیگری نظیر رنگ‌های ضد‌آب است. با این کار می‌توان مقاومت رنگ را در برابر تابش‌ نور خورشید افزایش داد.
کار در حوزه‌ی لوازم آرایشی برای این شرکت از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا بازار ۵۰ میلیارد دلاری آن برای این شرکت بسیار جذاب است.
خوزه آنتونیو گوتیرز انتظار دارد تا بتواند از نانومواد در حوزه‌هایی نظیر هوافضا و فناوری اطلاعات استفاده کند. این شرکت که کمتر از ۴ سال پیش تأسیس شده است، درصدد است صادرات محصولات خود به آمریکا، کانادا و کشورهای آمریکای جنوبی گسترش دهد.