دومین کنفرانس تخصصی فناوری نانو در صنعت برق و انرژی برگزار شد

دومین کنفرانس تخصصی فناوری نانو در صنعت برق و انرژی با هدف رفع معضلات این صنعت بابهره‌گیری از فناودی نانو و ارائه نتایج کاربردی و علمی فناوری نانو در حوزه برق و انرژی به همت پژوهشگاه نیرو و با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

مراسم افتتاحیه «دومین کنفرانس تخصصی فناوری نانو در صنعت برق و انرژی» با حضور دکتر قاضی زاده رئیس پژوهشگاه نیرو، مدیران و متخصصان صنعت برق و اساتید دانشگاه به همراه جمعی از مسئولین ستاد ویژه توسعه فناوری نانو٬ در محل پژوهشگاه نیرو صبح روز سه شنبه ۲۷ خردادماه برگزارشد.

از اهداف برگزاری این همایش تخصصی می‌توان به بررسی فرصت‌ها و چالش‌های به کارگیری فناوری نانو در صنعت برق و انرژی و توسعه به کارگیری فناوری نانو و برقراری ارتباط و تبادل نظر میان صاحب نظران حوزه برق و انرژی و فناوری نانو و تشویق پژوهشگران حوزه نانو برای فعالیت در زمینه‌ این حوزه، اشاره نمود.

استفاده از فناوری نانو در بخش‌های تولید، انتقال و توزیع برق و انرژی واستفاده از فناوری نانو در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی این صنعت و سایر انرژی‌های تجدیدپذیر، محورهای دریافتی مقالات دومین کنفرانس تخصصی فناوری نانو در صنعت برق و انرژی بوده‌اند.
 
لازم به ذکر است از مجموع بیش از ۱۰۰ مقاله ارسال شده به این کنفرانس٬ پس از بررسی داوران با دیدگاه قابلیت تجاری شدن و کاربردی بودن در مجموع ۷۲ مقاله به صورت پوستر و ارائه شفاهی پذیرفته شده است.

گفتنی است در این کنفرانس نشست‌هایی با محوریت موضوعات «فناوری نانو و محیط زیست»٬ «فناوری نانو و انرژی‌های تجدیدپذیر» و « فناوری نانو و تولید٬ انتقال و توزیع انرژی» برگزارمی‌شود.

این کنفرانس دو روزه عصر چهارشنبه ۲۸ خردادماه با معرفی مقالات برتر در مراسم اختتامیه، به کار خود پایان خواهد داد.