جشنواره و مسابقه فناوری نانو دانشگاه آزاد با معرفی برترین‌ها پایان یافت

اولین جشنواره و مسابقه فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

مراسم اختتامیه اولین جشنواره و مسابقه فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکترسرکار؛ دبیر ستاد نانو، دکتر رضایت؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی، دکتر باقر لاریجانی؛ قائم مقام دانشگاه آزاداسلامی واحد علوم پزشکی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاداسلامی و جمعی از اساتید دانشگاه صبح روز پنج‌شنبه ۲۹ خردادماه در محل مجتمع پیامبراعظم (ص) دانشگاه آزاد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از سخنرانی دکتر سرکار و معرفی ستاد نانو و دستاوردهای فناوری نانو درکشور، دکتر لاریجانی به بیان برنامه راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی و چشم انداز آینده این دانشگاه پرداخت. همچنین دکتر واشقانی؛ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاداسلامی دراین مراسم در خصوص مباحث آموزشی و پژوهشی و با کیفیت بودن پژوهش‌ها سخنرانی نمود.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۲۷ طرح پژوهشی، شش پایان‌نامه، دو کتاب، دو مجله، دو اختراع و مقالات برترتقدیر به عمل آمد. همچنین از ۲۱ پیش محصول پذیرفته شده در این نمایشگاه که در غرفه نوآوری‌ها به عرضه درآمدند، چهار پیش محصول برتر معرفی و مورد حمایت مالی قرار گرفتند.
 
لازم به ذکراست، اولین مسابقه و جشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی به همت واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی و با هدف شناسایی قابلیت‌های واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، حمایت از توسعه‌ی علم، فناوری و تجاری‌سازی محصولات نانو و هدایت و تشویق واحدهای دانشگاهی به سمت فناوری نانو در این دانشگاه ۲۸ و ۲۹ خردادماه برگزار شده است.