محصول جدید شرکت آکن تکنولوژی

در این محصول جدید، از کاربردهای ابداعی فناوری‌ نانو که ایمن بوده و با محیط زیست سازگاراست، استفاده شده است.

شرکت آکن تکنولوژی (Aken Technologies) برای توسعه‌ی جدیدترین محصول بنیادی خود، که احتمالاً صنعت پوشاک را دگرگون خواهد کرد، فعالیت تأمین مالی گسترده خود را آغاز کرده است.
این شرکت که در نیومکزیکو قرار دارد، به دنبال تأمین مالی ۲۵ هزار دلاری برای توسعه‌ی محصول ضد آب خود است. در این محصول جدید، از کاربردهای ابداعی فناوری‌ نانو که ایمن و سازگار با محیط زیست استفاده شده است. با استفاده از این فناوری، لباس‌های ضدآب و خود تمییز شونده تولید می‌شود.
این اسپری مبتنی بر فناوری‌ نانو که استفاده از آن آسان است، هر چیزی را از ریختن آب گرفته تا چایی و قهوه از لباس دور می‌کند. این اسپری جدید نه تنها برای پوشاک استفاده می‌شود بلکه یک راهکار اثربخش برای کفش‌ها، صندلی‌های خودرو، پوشش‌های صندلی‌ها، مبل‌ها و هرچیزی که می‌خواهیم از آن محافظت کنیم، می‌باشد. این محصول جدید می‌تواند در تمامی محصولات نساجی و سطوحی نظیر چرم، پنبه، فلز، پلاستیک و کاغذ استفاده شود.
این فناوری جدید با نام «LiquidOff»، یک راهکار صد در صد سازگار با محیط زیست است و نه تنها حاوی مواد شیمیایی و آئروژل نمی‌باشد، بلکه حاوی عامل‌های ضدمیکروبی را نیز به همراه دارد و در برابر میکرو ارگانیسم‌هایی نظیر باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها نیز مقاوم است.
برای حفاظت سریع و اثربخش، به سادگی این اسپری بر روی مواد پاشیده شده و با سشوار خشک شده و یا بعد از چند دقیقه خشک می‌شود.