افزایش دوبرابری همکاران پیشگامی گرافن در اروپا

همزمان با هفته گرافن در سال ۲۰۱۴ میلادی، تعداد همکاران پیشگامی گرافن، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های تحقیقاتی اروپا، تا دو برابر افزایش یافته است.

همزمان با هفته گرافن، تعداد همکاران پیشگامی گرافن، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های تحقیقاتی اروپا، تا دو برابر افزایش یافته است. در این راستا، در چارچوب یک فراخوان رقابتی به ارزش ۹ میلیون یورو، ۶۶ همکار جدید درخواست کرده‌اند تا به این کنسرسیوم بپیوندند.
در حالی که بیشتر همکاران این پیشگامی از دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی هستند، با این فراخوان جدید، سهم شرکت‌ها، به ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط در حال افزایش است. این امر نشان دهنده‌ی علاقه‌ی نقش‌آفرینان اقتصادی به حوزه‌ی گرافن است. در حال حاضر در این کنسرسیوم بیش از ۱۴۰ سازمان از ۲۳ کشور مختلف همکاری می‌کنند.
با اضافه شدن ۶۶ همکار جدید به این کنسرسیوم، کشورهای ایتالیا و آلمان، هر کدام با ۲۳ سازمان، از نظر تعداد سازمان‌های همکار این کنسرسیوم، در صدر می‌باشند. اسپانیا با ۱۸، انگلیس با ۱۷ و فرانسه با ۱۳ سازمان، به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
با اضافه شدن ۶۶ همکار جدید، قابلیت‌های جدیدی به حیطه‌ی علمی و فناوری این برنامه اضافه شده است. بیش از یک سوم همکاران جدید، شرکت‌ها، به ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط هستند.
اروپا در قالب این برنامه‌ی یک میلیارد یورویی، قادر خواهد بود تا دستاوردهای تحقیقاتی برتر را به بازار عرضه نماید. این پیشگامی ۱۰ ساله، از ژانویه سال ۲۰۱۳ میلادی در قالب برنامه‌ی «فناوری‌های نوظهور و آینده» (FET) آغاز شده است. هدف اصلی ایین برنامه، تشویق برای انجام تحقیقات ابداعی با پتانسیل مزایای اجتماعی گسترده برای صنعت و جامعه‌ی اروپایی است.