برگزاری نشست هم‌اندیشی پژوهشگران فناوری نانو

اولین نشست هم‌اندیشی با حضور جمعی از پژوهشگران پسادکتری فناوری نانو و دکتر رضایت، مدیر کارگروه توسعه نیروی انسانی ستاد نانو، در روز سه شنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ برگزار شد.

ستاد ویژه‌ی توسعه‌ی فناوری نانو به منظور ایجاد فرصت برای جذب فارغ‌التحصیلان
دکتری فناوری نانو، توسط مراکز آموزشی و پژوهشی، ایجاد انگیزه برای فارغ
التحصیلان داخلی و ترغیب فارغ التحصیلان خارج از کشور برای بازگشت، از این
محققان حمایت می‌نماید. در این برنامه به مدت یک‌ سال به فارغ‌التحصیلان
دکتری فناوری نانو ماهانه مبلغی به عنوان تشویقی پرداخت می‌شود. (آیین‌نامه
حمایت از پژوهشگران پسادکتری فناوری نانو
)
این نشست در فضایی صمیمی و با هدف شنیدن نقطه نظرات محققان و ارائه راهکارهایی برای پیشبرد برنامه در سال‌های آینده برگزار شد.
در ابتدای این نشست دکتر رضایت به ارائه‌ی گزارشی در خصوص اجرای این برنامه در طول ۳ سال گذشته و میزان حمایت‌های انجام شده پرداخت. ایشان در این خصوص گفتند: «تاکنون بیش از ۶۰ فارغ‌التحصیل دکتری از این حمایت‌ها استفاده کرده‌اند و انتظار می‌رود با توجه به رویکرد‌های ستاد در توسعه‌ی فناوری و تولید محصول این محققان فعالیت‌های خود را بیشتر دراین زمینه انجام دهند.»
در ادامه نیز نظرات تمامی افراد شنیده شد. محققان ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های ستاد، بیشترین دغدغه و نگرانی خود را نداشتن هویت حقوقی در دانشگاه‌ها اعلام کردند و اعتقاد داشتند در بیشتر دانشگاه‌های کشور هنوز جایگاهی برای محقق پسادکتری تعریف نشده است و امکانات و تجهیزاتی در اختیار آن‌ها قرار نمی‌گیرد. در انتها نیز دکتر رضایت قول داد، مشکلاتی که قابل حل باشد از طرف ستاد پیگیری و مرتفع شود.