ارائه‌ی مود اسکن الکتروشیمیایی AFM با قدرت تفکیک نانومتری

شرکت اجیلنت، میکروسکوپ نیروی اتمی (AFM) جدیدی مجهز به مود اسکن الکتروشیمیایی (مود SECM) را به بازار عرضه کرده است که با قدرت تفکیک نانومتری اطلاعات الکتروشیمیایی سطح را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

شرکت اجیلنت تکنولوژیز (Agilent Technologies) میکروسکوپ نیروی اتمی جدیدی را به بازار عرضه کرده است که قابلیت اسکن الکتروشیمیایی (مود SECM) را دارد. این مود جدید موجب بهبود عملکرد دستگاه می‌شود به‌طوری که محققان را قادر می‌سازد تا روی نمونه‌های عایق و رسانا مطالعات الکتروشیمیایی انجام دهند. با این مود منحصربه فرد می‌توان سطح را با قدرت تفکیک نانومقیاس و با سرعت بالا روبش کرد و اطلاعات الکتروشیمیایی آن را استخراج نمود. این مود جدید به صورتی طراحی شده است که هم عملکرد بالایی داشته و هم کار با آن آسان باشد. بنابراین صرفه‌جویی زیادی در زمان تصویربرداری انجام می‌شود.
این مود جدید که خلاقیت‌های زیادی در طراحی آن به کار گرفته شده است، دارای کاربردهای متعددی است که از آن جمله می‌توان به مطالعه واکنش‌های انتقال یکنواخت و غیریکنواخت الکترون، تصویربرداری از فرآیندهای فعال زیستی، اصلاحات سطحی و آنالیز لایه‌های نازک، تصویربرداری از مواد کاتالیستی و فرآیندهای خوردگی اشاره کرد.
در این مود فناوری‌های EC SmartCart ، نانوالکترود نوک AFM و پیمایشگر EC SmartCart به کار گرفته شده‌است. یک نوک مخروطی ویژه‌ای نیز برای پیمایش سطح، طراحی شده‌است. پیمایشگرهای EC SmartCart کاربر را قادر می‌سازد تا با قدرت تفکیک نانومتری از سطح تصویربرداری کند در حالی که اطلاعات الکتروشیمیایی سطح از طریق الکترود موجود در پیمایشگر AFM ثبت و ضبط می‌شود. این مود، محققان صنایع مختلف را قادر می‌سازد تا به‌صورت درجا (in situ) سطوح مورد نظر خود را مورد بررسی قرار دهند. مخزن نمونه‌ی این دستگاه به‌گونه‌ای طراحی شده که قابلیت استفاده در حوزه‌ی الکتروشیمیایی را داشته باشد، همچنین دو جعبه حاوی دستکش نیز روی آن قرار داده شده که می‌توان محفظه‌ی داخل دستگاه را از محیط بیرون به‌طور کامل جدا کرد تا تبادل صوتی میان نمونه و بیرون وجود نداشته باشد؛ با این کار کنترل روی نمونه بیشتر خواهد شد.
این دستگاه به‌گونه‌ای طراحی شده که هم قابلیت استفاده در دانشگاه و هم صنعت را داراست.
اجیلنت یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده‌ی میکروسکوپ‌های نیروی اتمی است که هم برای صنعت و هم برای دانشگاه محصولات متعددی را تولید کرده است. این شرکت دارای آزمایشگاه‌های تحقیق و توسعه متعددی در حوزه‌ی AFM است.