خرید سهام دو شرکت فعال در حوزه‌ی گرافن توسط دانشگاه منچستر

دانشگاه منچستر اعلام کرد که ۸۵ درصد از سهام شرکت ورسارین (Versarien) و شرکت‎ تابعه آن یعنی تو‌دی‌‌تک (۲-DTech) را خریداری کرده است. این دو شرکت در حوزه‌ی گرافن فعالیت دارند.

شرکت نوپای تو‌دی‌‌تک خدمات مختلفی در حوزه‌ی گرافن ارائه می‌کند. این شرکت از تولید مواد تا تعیین مشخصات گرافن را به مشتریان خود سرویس می‌‌دهد. این شرکت علاقه ویژه‌ای به برخی پروژه‌ها نظیر تولید زیست‌سازگار گرافن با کیفیت بالا دارد که این کار در قالب پروژه‌ای با همکاری دانشگاه اولستر در حال انجام است.
منچستر در حال تبدیل شدن به شهر گرافن است، مؤسسه‌ی ملی گرافن تنها چند سالی است که تأسیس شده اما در همین زمان اندک، بیش از ۱۵۰ مهندس و دانشمند در این مؤسسه مشغول به کار شده‌اند.
شرکت ورسارین دارای مالکیت فکری در حوزه‌ی گرافن است و همکاری نزدیکی با دانشگاه منچستر دارد. این شرکت در ابتدای فعالیت خود ۳۰۰ هزار پوند روی دو پروژه سرمایه‌گذاری کرده بود که ماحصل این سرمایه‌گذاری به افزوده شدن به محصولات خود و شرکت تو‌دی‌تک انجامید.
برانسون بل از مدیران شرکت تودی‌تک می‌گوید: ما از این دادستد سهام بسیار خوشحال هستیم. شرکت ورسارین تجربیات ارزنده‌ای در بخش تولید انبوه دارد که این تجربیات به نوعی مکمل فعالیت‌های شرکت تودی‌تک است. این همکاری موجب تسریع موفقیت در کسب و کار می‌شود.
اسلیو رولند مدیرعامل گروه نوآوران دانشگاه می‌گوید: «مدلی که ما عموماً استفاده می‌کنیم این است که  فناوری خود را انتقال داده و بخشی از فرآیند کسب و کار را نیز بر عهده می‌گیریم. در این مسیر گاهی نیز به خرید لیسانس از شرکت‌های نوپا می پردازیم و گاهی نیز نیازمند همکاری مشترک هستیم. با اتخاذ این تمهیدات می‌توان مسیر رسیدن به بازار را تسریع کرد. با این تفاصیل باید بگویم، من خوشحالم که با دو شرکت ورسارین و تو‌دی‌تک به توافق رسیدیم و سطح جدیدی از روابط را با این دو شرکت آغاز کرده‌ایم. این که این دو شرکت در شهر منچستر، قلب منطقه‌ی توسعه‌ی ترکیبات گرافنی، قرار دارند یک نقطه قوت برای ما محسوب می‌شود.»

 منچستر یکی از شهر‌های ایده‌آل برای کسب و کار است و به نظر می‌رسد در حال تبدیل شدن به یکی از قطب‎های پیشرو در علم گرافن است.