افتتاح بزرگترین کارخانه تولید نانو پلاکت‌های گرافن در اروپا

بزرگترین کارخانه تولید صنعتی نانو پلاکت‌های گرافن پاک در اروپا با عنوان «کارخانه گرافن»آغاز به کار نمود.

بزرگترین کارخانه تولید صنعتی نانو پلاکت‌های گرافن پاک در اروپا با عنوان «کارخانه گرافن» (Officine del Grafene) آغاز به کار نمود. این کارخانه در محل پارک علم و فناوری کُمونکست (ComoNExT) در لامازو تاسیس شده است. این کارخانه جدید توسط شرکت دایرکتا پلاس (Directa Plus) تاسیس شده است.
شرکت دایرکتا پلاس به منظور ارتقای توسعه، فروش و استفاده از فرایندهای ابداعی برای نسل آتی نانومواد مورد استفاده در بازارهای جهانی کنونی در سال ۲۰۰۵ میلادی تاسیس شده است. این شرکت تاکنون از ۲۶ پتنت حمایت کرده و ۱۹ پتنت نیز در زمینه کاربردهای نانومواد و مواد مبتنی بر گرافن ثبت کرده است. این شرکت در محل پارک علم و فناوری کُمونکست در لامازو واقع شده است.
مرکز صنعتی جدید بر اساس یک پلت‌فورم فناوری مدولی (modular technological platform) طراحی شده و قادر به تولید انبوه مواد مبتنی بر گرافن با تمرکز ویژه بر مهندسی تولید می‌باشد. واحد اول این کارخانه دارای ظرفیت تولید ۳۰ تن در سال می‌باشد.
مواد گرافن پلاس (G+TM) تولیدی این کارخانه جدید در کاربردها و بازارهای مختلف، از تصفیه آب و هوا گرفته تا لاستیک‌های دوچرخه، باتری‌های لیتیم یون و … نیز قابل استفاده است.