فروش دستگاه نانوچاپ با قدرت تفکیک زیر ۵ نانومتر

شرکت نانونکس (Nanonex) موفق به فروش دومین دستگاه نانوچاپ خود به مرکز تحقیقات یومکس شده است. این دستگاه امکان چاپ الگوهایی نانومقیاس با قدرت تفکیک زیر ۵ نانومتر را فراهم می‌کند.

شرکت نانونکس (Nanonex) یکی از شرکت‌های نوآور در حوز ه‌ی لیتوگرافی است و به عنوان شرکتی پیشرو در حوز ه‌ی نانوچاپ شناخته می‌شود. این شرکت اخیراً اعلام کرده است که موفق به فروش دستگاه NX-2600BA خود به یومس آمهرست (UMass Amherst) شده است.
NX-2600BA یک دستگاه نانوچاپ و فتولیتوگرافی مجهز به سیستم تراز پشتی و جلویی است. با این دستگاه می‌توان انواع چاپ‌ها را از قبیل گرمایی، نوری و الگودهی با قدرت تفیکیک زیر ۵ نانومتر را انجام داد؛ این دستگاه همچنین امکان چاپ روی ویفرهایی با ابعاد مختلف، تا ۸ اینج، را فراهم می‌کند.
براساس پتنتی که این شرکت برای این فناوری جدید به ثبت رسانده، NX-2600BA قادر به ایجاد لایه‌ای صاف است. این ویژگی کاملاً مستقل از نوع توپولوژی ویفر یا آلودگی‌های موجود در سطح است. این فناوری‌ جدید انتقال جانبی میان زیرلایه و ماسک را کاملاً حذف می‌کند. این کار موجب افزایش قابل توجه عمر ماسک می‌شود. نوع طراحی این ماسک‌ گرمایی کوچک به گونه‌ای است که شرایط چرخه‌ی گرمایی سریع را فراهم کرده و در نتیجه فرآیند چرخش با سرعت بالایی انجام می‌شود.
دستگاه NX-2600BA دومین دستگاهی است که توسط یومس خریداری می‌شود. هر دو دستگاه‌ خریداری شده، در مرکز علوم زیستی یومس نصب و راه‌اندازی خواهد شد تا بتواند به تحقیقات بین رشته‌ای انجام شده در این مرکز کمک کند. بیشتر این تحقیقات در حوزه‌های مواد نانوچاپ، تولید قالب‌های نانوچاپ، نسخه‌برداری، نانوچاپ رول به رول و حسگرهای بیوشیمیایی است.
نانونکس از این که ابزاری جدید برای جابه‌جایی مرزهای دانش در حوزه نانوچاپ به شرکت یومس فروخته است، بسیار خرسند است. نانونکس فناوری موسوم به Air Cushion Press™ را به صورت پتنتی به ثبت رسانده است. این پتنت می‌تواند شرایط ایجاد نانوساختارهای سه بعدی با قدرت تفکیک ۵ نانومتر را فراهم کند. این الگوها بسیار یکنواخت و با دقت بالایی ایجاد می‌شوند. خروجی این فناوری بالا بوده و هزینه آن بسیار پایین است. این فناوری قابل استفاده در حوزه‌های مختلف نظیر ساخت تجهیزات نوری، ذخیره‌سازی اطلاعات، سنتز مواد شیمیایی و مواد پیشرفته است. نانونکس بیش از ۱۵۰ مشتری دارد که ۸۰ درصد آن‌ها در آمریکای شمالی قرار دارند.