ثبت دو پتنت مربوط به نانودارو توسط یک شرکت دارویی

یک شرکت نوپای داروسازی موفق به ثبت دو پتنت در حوزه‌ی نانوداروها شده است. در این پتنت‌ها از نانوذرات برای رهاسازی دارویی استفاده شده است.

اویدیتی نانومیدیسین (Avidity NanoMedicines) شرکت دارویی پیشرو در حوزه‌ی تولید مواد زیست دارو نظیر آنتی‌بادی ARC™ است. این شرکت به تازگی اعلام کرده است که دو پتنت جدید در اداره ثبت اختراعات آمریکا به ثبت رسانده‌ است. اویدیتی نانومیدیسین مزیت‌های زیستی آنتی بادی ARC™ را با امکان حمل ترکیبات با اسیدهای نوکلئیک را ادغام کرده و موفق به ساخت دارویی مبتنی بر اسیدهای نوکلئیک برای رهاسازی شده است.
این دو پتنت جدید توسط مارک دیویس و همکارانش با همکاری محققانی از مؤسسه‌ی فناوری کالیفرنیا به دست آمده و به صورت انحصاری توسط شرکت اویدیتی نانومیدیسین به ثبت رسیده است. اولین پتنت با شماره ۸۵۵۷۲۹۲ با نام Carrier nanoparticles and related compositions, methods and systems بوده است که به ارائه‌ی جزئیاتی درباره ساخت نوع جدیدی از نانوذرات می‌پردازد. در این پتنت به روش‌های مختلف ساخت این نانوذرات و همچنین کاربردهای آن اشاره شده است. پتنت دوم با شماره ۸۷۴۶۹۹۹۹ مربوط به لیگندهای مختلفی است که می‌توان با آن سلول‌های سرطانی را هدف‌گیری کرد. همچنین روش‌های ساخت این لیگندها و نوعی نانوحامل مبتنی بر اسیدهای نوکلئیک که در ARCs™ استفاده شده، در این پتنت آمده است.
تروی ویلسون، از مدیران شرکت اویدیتی نانومیدیسین، می‌گوید: «مارک دیویس طی ۲۰ سال گذشته در خط مقدم علمی نانوپزشکی فعالیت کرده است. من از طرف تمام پرسنل شرکت اویدیتی نانومیدیسین خوشحالی خود را از حضور مارک دیویس در جمع محققان این شرکت ابراز می‌دارم.»
شرکت اویدیتی نانومیدیسین در سال ۲۰۱۳ تأسیس شده و با همکاری گروه‌های دانشگاهی موفق به ساخت داروهای مبتنی بر اسیدهای نوکلئیک شده است. این همکاری مشترک صنعت و دانشگاه موجب شده است تا داروهای جدیدی کشف و تولید شود. این شرکت اخیرً حمایت مالی ۹ میلیون دلاری بدست آورده است. شرکت اویدیتی نانومیدیسین در لاژولای کالیفرنیا واقع شده است.