سومین مجمع بین المللی اقتصاد فناوری نانو در روزهای ۱۹و ۲۰ مهر ماه ۱۳۹۳ در محل مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیمای تهران برگزار میشود.

آغاز ثبت نام سومین مجمع بین المللی اقتصاد فناوری نانو
ستاد توسعه فناوری نانو سومین مجمع بین المللی اقتصاد فناوری نانو را به منظور آشنایی نیروهای متخصص و علاقهمند به مباحث مرتبط با اقتصاد نانو از قبیل تجاریسازی، سرمایهگذاری، مدیریت ریسک، رسوخ فناوری، ایمنی و بازاریابی در حوزههای فناوری نانو و تبادل تجربیات بین فناوران، سرمایه گذاران، متخصصین و فعالان داخلی و خارجی این حوزه برگزار میکند.
برگزاری جلسات سخنرانی مسئولین، مدیران و صاحبنظران ارشد کشور در حوزه تجاری سازی، صنعت و بازار، برپایی کارگاههای آموزشی و نشستهای تخصصی با موضوع تجاریسازی فناوری نانو، از جمله برنامههای مجمع بهشمار میروند.
مجمع اقتصاد نانو در شش محور زیر برگزار میشود:
۱٫راهکارها و چالشهای ورود منابع مالی به حوزه نانو
• نیازهای شرکتهای فعال در حوزه نانو برای تأمین مالی توسط چه منابعی مرتفع میگردد؟
• روشهای اجرائی و چالشهای تأمین مالی فناوری نانو چیست؟
• امکان ایجاد شبکه تأمین مالی پروژهها و شرکتهای با فناوری پیشرفته
• امکان توسعه نوآوریهای مالی در جهت تأمین مالی فناوری نانو
• نقش حمایتهای دولتی و ستاد نانو به عنوان الگوی تأمین مالی طرحهای نو
۲- مدلهای کسب و کار مناسب برای شرکتهای فعال در حوزه فناوری نانو
• مدلهای کسب و کار (Business Models)، مفاهیم و دیدگاهها
• استراتژیهای نوآوری در مدل کسب و کار و لزوم درک خواست مشتری و ظرفیت رقابتی
• مهندسی مجدد مدل کسب و کار (BPR) و ارتقای فرآیندهای کسب و کار
• انواع مدلهای کسب و کار و جریانهای درآمدی (Revenues Streams)
• مروری بر ساختارهای هزینهای (Cost Structures) و زنجیره ارزش
• مدلهای کسب و کار مبتنی بر تجارت الکترونیکی (E-Commerce)
• اصول طراحی و تدوین مدل کسب و کار شرکتهای نوپا (Start-Ups)
• مورد کاوی مدلهای کسب و کار موفق و عارضه یابی موارد شکست خورده
۳- ساختار و مبانی مدیریت کسب و کارهای مبتنی بر فناوریهای نوین
• ساختار شرکتهای فناوری محور و شرکتهای تولید محور
• نقش مدیران در موفقیت یا شکست شرکت، بررسی موردی
• چرخه عمر شرکتهای با فناوری پیشرفته
• توانمندیهای یک مدیر برای مدیریت یک کسب و کار
• تحلیل محیط کسب و کار
• ساختار بنگاهها و راهکارهای توانمندسازی هر یک از بخشها
۴- رسوخ فناوری نانو در صنعت
• بررسی انواع کاربردها در این صنعت و ارزش افزوده ایجاد شده توسط آنها
• نحوه تعامل شرکتهای نانو با این شرکتها
• شناسائی نیازهای واقعی این صنعت و ارائه راهکار توسط شرکتهای نانویی
• ترغیب بخش R&D شرکتهای صنعتی بزرگ به ورود به حوزه نانو
• چالشهای بکارگیری فناوری نانو و ارائه راه حل
۵- توسعه ابزار بازاریابی محصولات فناوری نانو
الف) بخش بازاریابی و فروش داخلی
• معرفی مدلهای موفق بازاریابی در ایران (یک ارائه تئوری شامل اصول بازاریابی و معرفی برخی از روشهای اصلی و کارآمد بازاریابی؛ معرفی چند مطالعه موردی)
• روشهای بازاریابی و فروش سریع و ارزان
ب) بخش صادرات و فروش خارجی
• مبانی تئوری صادرات و فروش خارجی، بیان اصول و قواعد فروش خارجی و نحوه بازاریابی بین المللی محصولات
• تجارب بازرگانی یکی از شرکتهای فعال در حوزه صادرات محصولات دانش بنیان
۶- مالکیت فکری و ثبت اختراع
• آشنائی با کلیات حقوق مالکیت فکری برای شرکتهای دانش بنیان
• آشنائی با معاهده PCT؛ مزایا و معایب الحاق ایران به این معاهده
• قانون حمایت از اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری ایران
• ثبت بین المللی علائم تجاری، مسائل حقوقی مرتبط و غیره
• ضمانت اجرائی حقوق مالکیت فکری؛ مطالعه موردی
• ارزشگذاری و تجاری سازی داراییهای فکری (ثروت آفرینی از داراییهای فکری)
تاریخهای مهم و سایر اطلاعات مربوط به مجمع بینالمللی اقتصاد نانو از طریق پایگاه اینترنتی مجمع، قابل پیگیری است.علاقمندان میتوانند بمنظور کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام تا تاریخ ۱۰ شهریورماه به پایگاه اینترنتی ifne.nano.ir مراجعه و یا با دبیرخانه مجمع ۸۸۹۶۵۷۸۳-۸۸۹۶۵۷۸۶ تماس بگیرند.