همکاری مشترک برای توسعه فناوری پردازش ۲۸ نانومتری

شرکت فرانسوی اس‌تی‌میکروالکترونیکز تفاهم‌نامه همکاری مشترکی برای توسعه فناوری پردازش ۲۸ نانومتری با شرکت سامسونگ به امضاء رسانده است.

شرکت اس‌تی‌میکروالکترونیکز (STMicroelectronics) یکی از تولیدکنندگان پیشرو در حوزه ادوات الکترونیکی است. این شرکت اخیراً اعلام کرده که موفق به امضاء تفاهم‌نامه همکاری مشترک با شرکت سامسونگ شده است. براساس این تفاهم‌نامه، دو شرکت اقدام به بسط و گسترش فناوری عایق بر روی سیلیکون ۲۸ نانومتری (FD-SOI) خواهند کرد.
براساس این تفاهم‌نامه شرکت سامسونگ تجهیزات ۳۰۰ میلی‌متری خود را به اشتراک گذاشته و شرکت اس‌تی‌میکروالکترونیکیز نیز فناوری تولید انبوه FD-SOI را برای این همکاری مشترک در اختیار سامسونگ قرار می‌دهد. این فناوری ۲۸ نانومتری، امکان تولید ادوات نیمه‌هادی ساده‌تر، خنک‌تر و سریع‌تر را فراهم می‌کند و در نهایت موجب تولید محصولاتی با کارایی بالا و مصرف کم می‌شود.
شرکت اس‌تی در حال حاضر موفق به اثبات عملکرد بالای این فناوری شده و همچنین سادگی فرآیند تولید را نیز اثبات کرده است. این تفاهم‌نامه موجب تکمیل فناوری FD-SOI شرکت اس‌تی شده و امکانات ۳۰۰ میلیمتری موجود در کرولز فرانسه شرایط را برای توسعه این فناوری جدید فراهم می‌آورد. با این کار، مشتریان از تجربیات عمیق و دانش تولید انبوه شرکت سامسونگ و اس‌تی بهره‌مند می‌شوند. فناوری ۲۸ نانومتری FD-SOI شرکت سامسونگ از اوایل سال ۲۰۱۵ برای تولید انبوه آماده خواهد شد.
جین مارک چیری از محققان شرکت اس‌تی می‌گوید: «در حال حاضر دو شرکت اس‌تی و سامسونگ بر اساس پیمان بین‌المللی توسعه نیمه‌هادی ارتباط نزدیکی با هم دارند. این تفاهم‌نامه موجب نزدیک شدن بیشتر دو شرکت و تحکیم‌کننده همکاری مشترک ما خواهد شد. علاوه‌براین، این تفاهم‌نامه موجب استحکام روابط کسب و کار دو شرکت نیزمی‌شود.»
سه‌وونگ جیونگ از مدیران شرکت سامسونگ می‌گوید: «ما مفتخریم که همکاری جدیدی با شرکت اس‌تی برای توسعه فناوری FD-SOI آغاز کرده‌ایم. چنین همکاری مشترکی، یک راه‌حل ایده‌آل برای تأمین نیاز مشتریانی است که به دنبال تجهیزات با کارایی و عملکرد بالا در حوزه فناوری ۲۸ نانومترند و مایل به استفاده از فناوری ۲۰ نانومتری نیستند. فناوری پردازش ۲۸ نانومتری یک فناوری پردازشی بسیار کاراست که انتظار می‌رود عمر طولانی‌تری نسبت به دیگر فناوری‌ها داشته باشد.»
فناوری FD-SOI ماحصل تحقیقات طولانی و دامنه‌دار شرکت اس‌تی در فرانسه است. این فناوری یک راهکاری بسیار عالی برای تولید تجهیزات با کارایی بالا و مصرف کم است.