دوره توان افزایی دومین مسابقه ProtoType آغاز به کار کرد

دوره توان افزایی دومین مسابقه ساخت نمونه اولیه(ProtoType) محصولات نانو، صبح امروز چهار‌شنبه ۱۵ مردادماه، باحضور ۲۴ نفر از صاحبان طرح های راه یافته به مرحله دوم، در مرکز تربیت مربی کرج آغاز به کار کرد.

دوره توان افزایی دومین مسابقه ساخت نمونه اولیه محصولات فناوری نانو، صبح امروز چهار‌شنبه ۱۵ مردادماه، باحضور ۳۴ نفر از صاحبان طرح های راه یافته به مرحله دوم، در مرکز تربیت مربی کرج آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه این دوره دکتر رضا اسدی فرد، مدیر کارگروه صنعت و بازار، به تشریح چشم انداز و برنامه prototype نانو پرداخت.
دکتر اسدی فرد با بیان اینکه دراین سه روز باید با ایجاد ارتباط و کسب مهارت گامی رو به جلو برداشته شود افزود: «نمونه اولیه بسیار شبیه به نمونه واقعی است ولی راه های تولید انبوه متفاوت است. به تولید انبوه رساندن یک محصول نیازمند طی فرآیندهای مختلفی است.»

به گفته وی، شرکت‌کنندگان این دوره صاحبان طرح های برگزیده از میان ۲۴۰ طرح ارسالی به دبیرخانه مسابقه ساخت نمونه اولیه هستند .
مدیرکارگروه صنعت و بازار ستاد توسعه فناوری نانو خطاب به شرکت کنندگان خاطرنشان کرد: «یکی از اهداف این دوره آموزش جهت ارائه یک نمونه اولیه ملموس به سرمایه گذاران است. هدف ما در طول برنامه ProtoType کاهش ریسک های فنی در این فرآیند خواهد بود. در این دوره لازم است بهترین شکل ارائه طرح های خود را یاد بگیرید تا نظر سرمایه گذاران را در هفتمین جشنواره فناوری نانو جلب کنید.»
دکتر اسدی فرد ادامه داد :«یکی از اهداف مسابقه ساخت نمونه اولیه جلب نظر صنعت و سرمایه گذاران جهت استفاده از طرح های ارائه شده است. برای جلب نظر صنعتگران و سرمایه گذاران لازم است ادعاهای خود را درباره مزیت های طرحتان با شواهد مستندثابت کنید. از اغراق خودداری کنید. مزیت های طرح خود را به خصوص مزیت های اقتصادی با تسلط توضیح دهید. بتوانید درباره رقابت پذیری، چگونگی افزایش حاشیه سود به سرمایه گذاران و صنعتگران توضیح دهید.»
دکتر اسدی فرد در پایان صحبت های خود به شرکت کنندگان گفت: « ارزش یک فناوری در زنجیره تجاری سازی در دنیا با توجه به درجه نوآوری آن بین ۵ تا ۲۰ درصد ارزش کل فرآیند تجاری سازی است. باقی این مسائل شامل مباحث مربوط به سرمایه گذاری، تولید، زیرساخت های مورد نیاز، شبکه توزیع و… خواهند بود. لزومی ندارد برای طرح خود تا انتهای زنجیزه پیش بروید، می توانید حقوق مالکیت فکری آن را به فروش بگذارید و یا وارد مشارکت با سرمایه گذاران مانند صندوق های سرمایه گذاری خطر پذیر شوید. بسیاری از شکست ها در تجاری سازی یک فناوری به دلیل اصرار فناور بر طی همه زنجیره تجاری سازی بوده است. شما باید راه خود را انتخاب کنید.»

وی درپایان سخنرانی خود، به تشریح برنامه‌های سه روزه این دوره پرداخت.

گفتنی است،‌ مطالب و آموزش‌های این دوره در قالب، کارگاه‌های آموزشی؛

۱- معرفی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو
۲- مدل کسب و کار و تجربه موفق
۳-ارائه طرح کسب و کار
۴- مالکیت فکری و ثبت پتنت
۵- تبادل تجربیات برگزیدگان اولین دوره مسابقه ساخت نمونه اولیه

خواهد بود.

شایان ذکر است، دوره توان افزایی دومین مسابقه ساخت نمونه اولیه محصولات فناوری نانو که هم اکنون در مرکز تربیت مربی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در شهر کرج در حال برگزاری است تا روز جمعه ۱۷ مردادماه ادامه خواهد یافت.