انتشار کتابچه‌ی حاوی اطلاعات مربوط به شرکت‌های گرافنی

بنیاد فانتومز که یک سازمان غیردولتی در اسپانیا است، اخیراً کتابچه‌ای حاوی اطلاعات مربوط به ۶۵ شرکت فعال در حوزه گرافن را منتشر کرده است. این بنیاد قصد دارد تا نسخه کامل‌تر این کتاب که حاوی مراکز و دانشگاه‌های فعال در این حوزه است را در سال ۲۰۱۵ منتشر کند.

بنیاد فانتومز (Phantoms Foundation) اخیراً کتابچه‌ای منتشر کرده است که در آن فهرستی از شرکت‌های فعال در حوزه گرافن در سراسر جهان آمده است. در نسخه اولیه این کتابچه، ۶۵ شرکت که به طور مستقیم در این حوزه کار می‌کنند آمده است. نسخه دوم این کتابچه که در سال ۲۰۱۵ منتشر خواهد شد تمام مراکزی را که در این حوزه کار می‌کنند از قبیل دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی معرفی خواهد کرد.
این بنیاد به دنبال جمع‌آوری دستاوردهای تجاری و علمی در این حوزه است. هدف اصلی بنیاد فانتومز آن است که منبع قابل اعتمادی در دسترس داشته باشد تا از روی آن بتواند نگاه کلی نسبت به شرکت‌های فعال در حوزه گرافن داشته باشد و در نهایت ببیند که هر شرکت در بخش موردنظر خود چه پیشرفت‌هایی داشته است. این کتابچه یک مرور کلی است بر وضعیت شرکت‌های گرافنی در سرتاسر دنیا. همچنین این کتابچه می‌تواند منبع مناسبی برای سرمایه‌گذاران، مصرف‌کنندگان و تصمیم‌سازان باشد. گردآوری چنین بانکی، یک روش جالب برای ترغیب تعاملات میان بازیگران اصلی این حوزه است. چنین تعاملاتی می‌تواند یک روش جدید برای ارتقاء شرکت‌ها و سازمان‌های توسعه دهنده محصولات تجاری مبتنی بر گرافن باشد.
این کتابچه در ماه می سال ۲۰۱۴ رونمایی شد.