پایان کار دومین دوره توان‌افزایی مروجین فناوری نانو

دومین دوره توان‌افزایی مروجین فناوری نانو (ویژه مدرسان)، به همت کارگروه ترویج ستاد فناوری نانو، پنجم تا هفتم شهریور ماه ۱۳۹۳ به مدت ۳ روز در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با حضور بیش از ۴۰ مدرس فناوری نانو برگزار شد.

دومین دوره توان‌افزایی مروجین فناوری نانو (ویژه مدرسان)، به همت  کارگروه ترویج ستاد فناوری نانو، با حضور بیش از ۴۰ مدرس فناوری نانو پنجم تا هفتم شهریور ماه ۱۳۹۳ به مدت ۳ روز در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی این دوره در راستای افزایش همکاری‌ها بین ستاد توسعه فناوری نانو و مدرسان نانو و افزایش سطح ترویجی و آموزشی مدرسان طراحی و تدوین شده بود.

در این دوره، کارگاه‌های آموزشی متنوعی از جمله روش و محتوای تدریس در سطح دانش‌آموزی، معرفی مدل‌های کسب و کار، آشنایی با مهارت‌های ارتباط مؤثر، معرفی روش‌های تجاری‌سازی در فناوری نانو، و آشنایی با اصول و فنون مذاکره اجرا شد.

همچنین شرکت‌کنندگان با اهداف، ساختار و برنامه‌های ستاد نانو، آیین‌نامه‌های حمایت تشویقی (پایان‌نامه، مقالات و اشتغال) و وضعیت فناوری نانو در کشور آشنا شدند.

گفتنی است، در عصر روز دوم دوره، مدرسان به همراه برگزیدگان پنجمین المپیاد دانش‌آموزی نانو به انجام بازی گروهی با هدف تقویت روحیه کار گروهی و افزایش خلاقیت، پرداختند و در نهایت، نتایج این بازی توسط سه تن از اعضای سازمان کارآفرینی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای تحلیل و بررسی شد و به گروه برنده، جوایزی اهدا شد.

در پایان دوره، مدرسان و کارشناسان ستاد نانو و باشگاه نانو برای بهبود تعامل و همکاری بین مدرسان نانو و ستاد، انتقال تجربیات موفق، آگاهی از دغدغه‌ها و مشکلات مدرسان نانو و ارایه راه‌کارهای موثر برای رفع این مشکلات، نشست هم‌اندیشی داشتند.