توافق‌نامه همکاری برای تولید و توزیع نانومواد ارزان قیمت

دو شرکت تیوبال و اوسی‌اس‌آی ای‌ال برای توسعه و توزیع محصولات ارزان قیمت تیوبال به توافق رسیده‌اند. تیوبال ارزان‌ترین نانولوله‌های کربنی تک جداره را در جهان تولید می‌کند.

تیوبال (Tuball) یک نام تجاری جدید است که ارزان‌ترین نانولوله‌های کربنی تک جداره را به بازار عرضه می‌کند. این شرکت انگلیسی که دو ماه پیش در لندن آغاز به کار کرده است، فرصت جالبی را در اختیار مصرف کنندگان این ماده قرار می‌دهد.
اوسی‌اس‌آی ای‌ال (OCSiAL) یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده و عرضه کننده نانومواد در جهان است. این شرکت اخیراً کمپین جهانی را برای توسعه و فروش محصولات شرکت‌ها راه‌اندازی کرده است که شرکت‌های زیادی برای پیوستن به این کمپین اعلام آمادگی کرده‌اند. در این بین اوسی‌اس‌آی ای‌ال اعلام کرد که با شرکت تیوبال برای توسعه و فروش محصولات این شرکت به توافق رسیده است. درخواست‌های بسیاری برای نانولوله کربنی تک جداره شرکت تیوبال وجود دارد. پایین بودن قیمت این محصول برای بازار مصرف بسیار جذاب خواهد بود.
این دو شرکت برای تولید محصولات جدید و توزیع نانولوله‌های کربنی توسط اوسی‌اس‌آی ای‌ال به توافق رسیده‌اند اما جزئیات آن هنوز منتشر نشده‌است. اولین پیش شرط برای شرکت‌هایی که متقاضی توزیع این محصول هستند آن است که تولیدات تیوبال را برای سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ از پیش خریداری کنند. البته برای آغاز همکاری خرید ۱۰ کیلوگرم از این محصول کافی است. شرایط ارائه شده برای توزیع کنندگان، منطقی و انعطاف‌پذیر است.
یک توافق‌نامه توزیع محصول نیز میان تیوبال و گروه اورمور (Evermore) از چین به امضاء رسید. این شرکت در نمایشگاه نانوکره ۲۰۱۴ که چندی پیش برگزار شد از محصولات تیوبال بازدید کرد و در آنجا مراحل اولیه کار کلید خورد. این دو شرکت قصد دارند روی نسخه خاصی از نانولوله کربنی که مناسب برای تولید کامپوزیت‌هاست کار کنند.
براساس پیش‌بینی‌ها، بازار جهانی نانومواد طی سه تا چهار سال آینده شش برابر افزایش خواهد یافت. با عرضه محصولات منحصربه فرد شرکت تیوبال، رشد بازار سرعت خواهد گرفت. اوسی‌اس‌آی ای‌ال کمک‌های زیادی برای یافتن توزیع کننده خواهد کرد. این شرکت در حال سرمایه‌گذاری برای توسعه محصولات تیوبال است به طوری که به زودی تجهیزات جدیدی برای تیوبال تهیه خواهد کرد. به زودی اوسی‌اس‌آی ای‌ال و تیوبال، افزودنی جدیدی به بازار عرضه خواهند کرد که برای تولید نانوکامپوزیت‌های پلیمری، جوهرها و لاستیک مناسب خواهد بود.