تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران چینی در حوزه فناوری‌نانو

کشور روسیه علاقمند به فعالیت در حوزه فناوری‌نانو در کشور چین بوده و در حال حاضر نیز در شهر پکن در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گفته آناتولی چیوبایس، رییس شرکت سرمایه‌گذاری دولتی روس‌نانو (Rusnano) در کشور روسیه، «این شرکت از شرکای چینی خود دعوت کرده است تا برای سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌ نانو، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک تشکیل دهند.» چیوبایس که بعد از دیدار با کمیسیون سرمایه‌گذاری چین و روسیه سخنرانی می‌کرد، خاطر نشان ساخت که هر دو کشور به طور مساوی در تشکیل این صندوق سرمایه‌گذاری مشارکت خواهند کرد. کشور روسیه علاقمند به فعالیت در حوزه فناوری‌ نانو در کشور چین بوده و در حال حاضر نیز در شهر پکن در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کند. وی از بیان حجم این سرمایه‌گذاری مشترک خودداری نمود.
مسکو برای کاهش اثرات تحریم‌های اخیر غرب به خاطر نقش این کشور در اوکراین، در حال چرخش به سمت کشورهای شرقی است. در این راستا نیز معاون اول نخست وزیر این کشور خاطر نشان ساخته‌ است که دو کشور چین و روسیه موافقت کرده‌اند تا حجم مبادلات تجاری خود را بر اساس پول‌های رایج خود افزایش داده تا از این طریق بتوانند همکاری بین‌ بانک‌های دو کشور را بهبود بخشند.