بسترسازی رفع نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان در سومین مجمع بین المللی اقتصاد فناوری نانو

سومین دوره مجمع بین المللی اقتصاد فناوری نانو در روزهای ۱۹ الی ۲۰ مهرماه ۱۳۹۳ با هدف آشنایی نیروهای متخصص و علاقه مند به مباحث مرتبط با اقتصاد نانو از قبیل تجاری سازی، سرمایه گذاری، مدیریت ریسک، رسوخ فناوری، ایمنی و بازاریابی در حوزه های فناوری نانو و تبادل تجربیات بین فناوران، سرمایه گذاران، متخصصین و فعالان داخلی و خارجی در حوزه‌های فناوری نانو در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.

سومین دوره مجمع بین‌المللی اقتصاد فناوری نانو در روزهای ۱۹ الی ۲۰ مهرماه ۱۳۹۳ در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.

اهداف برگزاری این مجمع، آشنایی نیروهای متخصص و علاقمند به مباحث مرتبط با اقتصاد نانو از قبیل تجاری سازی، سرمایه گذاری، مدیریت ریسک، رسوخ فناوری، ایمنی و بازاریابی در حوزه‌های فناوری نانو و تبادل تجربیات بین فناوران، سرمایه گذاران، متخصصین و فعالان داخلی و خارجی در حوزه‌های فناوری نانو است.

برنامه‌های مجمع در طی دو روز با نشست اعضا و سخنرانان برجسته در ارتباط با صندوق‌های شکوفایی و نوآوری و سازمان‌های تجاری‌سازی و شرکت‌های موفق به منظور ایجاد فرصتی مناسب برای رفع مشکلات و نیازهای شرکت‌های دانش بنیان در شش پانل بوسیله اساتید و مدیران برجسته‌ حوزه‌های مرتبط برگزار می‌شوند.

آقای دکتر شاهوردی عضو هیات مدیره صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین مشاور معاونت صنعتی مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری در مورد راهکارهای ورودمنابع مالی به حوزه فناوری‌های نوین صحبت خواهند کرد. در نشست پانل ورود منابع مالی به حوزه فناوری‌های نوین به تمامی سوالات پیرامون عناوین ذیل پاسخ داده خواهد شد.
– آشنایی با قانون حمایت از شرکت‌های دانش‎بنیان
– بسترها و زیرساخت‌های جدید حمایت از شرکت‌های دانش‎بنیان
– مزایای شمول شرکت‌ها در دایره شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیلات، معافیت‌ها، شاخص‌ها و الزامات
– انواع کمک‌ها و تسهیلات قابل ارائه به شرکت‌های دانش‎بنیان
– تجربیات ایجاد خط اعتباری بانک توسعه صادرات ایران در حمایت از طرح‌های نوآورانه
– شرایط و ملزومات حمایت صندوق‌های پژوهش و فناوری از طرح‌های دانش‎بنیان
– فرآیندها، الزامات و شرایط ورود به بازار دارائی‌های فکری(بورس ایده)

همچنین آقای الیاسی رئیس ادراره ثبت اختراعات ایران و آقای بیات رئیس اداره ثبت علائم تجاری در برنامه‌های پانل مالکیت فکری و ثبت اختراع سخنرانی خواهند داشت و به سوالات شرکت کنندگان در مجمع پاسخ خواهند داد. برنامه‌های این پانل پیرامون عناوین ذیل برگزار خواهد شد:

– الحاق ایران به معاهده همکاری ثبت اختراع (PCT)؛ فرصت‌ها و تهدیدها
– نحوه ثبت برند در داخل کشور و کشورهای دیگر
– انسان در محاصره دارایی‌های فکری
– حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از مالکیت فکری
– دعوای حقوقی میان Apple و Samsung بر سر پتنت‌ها

همچنین در پی مشخص شدن برنامه‌های پانل مالکیت فکری و ثبت اختراع، آقای پروفسور گانگولی مدیرعامل شرکت VISION-IPR پیرامون مسائل مربوط به استفاده از مالکیت معنوی برای تسهیل انتقال فناوری و تجاری سازی صحبت خواهد کرد. برنامه‌های این پانل با نشست سخنرانان در روز ۲۰ مهرماه ۱۳۹۳ از ساعت ۱۳:۳۰ الی ۱۶:۳۰ در تالار فیض مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد. علاقه مندان جهت حضور در این نشست می توانند از طریق این لینک اقدام به ثبت نام نمایند.