حضور ۸ شرکت در حوزه سلامت و بهداشت هفتمین جشنواره فناوری نانو

در هفتمین جشنواره فناوری نانو ۸ شرکت نانو بسپار آیتک، نانوالوند آراد، کیفیت تولید تکاپو کیتوتک، زیست شیمی آزما رشد، زیست سپر انسانی شیوا، زیست ابزار پژوهان، کیمیا شیمی سهند ، اکسیر نانو سینا در حوزه سلامت و بهداشت حضور داشته و به ارائه محصولات خود می‌پردازند.

انواع محلول‌های شوینده با منشاء طبیعی محصول شرکت کیمیا شیمی سهند است که محصولی کاملا طبیعی و گیاهی است. این محلول شوینده در دو فاز نانو امولسیون‌های شوینده شیشه (صفحات LCD ،LED ) و شیشه پاک کن‌های خانگی در این شرکت در حال تولید است.
گفتنی است این شیشه پاک کننده نانویی از نوع شیشه پاک کن‌های بدون الکل است. این محصول دارای تائیده نانومقیاس از ستاد نانو، تائید کیفیت از دانشگاه صنعتی شریف، پژوهشکده صنعت نفت و دانشگاه تهران است.
از مزایای این محصول می‌توان به طبیعی و بی‌ضرر بودن آن اشاره نمود.
 
از دیگر محصولات ارائه شده در بخش سلامت و بهداشت هفتمین جشنواره فناوری نانو می‌توان به انواع محصولات ضد عفونی کننده سطوح و تجهیزات پزشکی تولید شده در شرکت کیفیت تولید تکاپو؛ کیتوتک اشاره داشت.
این محصولات ضد عفونی کننده موجب از بین بردن پاتوژن‌ها (باکتری، ویروس‌ها و قارچ‌ها) می‌گردد. این محصول که برپایه فناوری نانو طراحی و تولید شده با هدف جلوگیری از سرایت و گسترش انواع بیماری‌های عفونی کاربرد دارد.
گفتنی است‌، تمامی این محصولات ضد عفونی کننده دارای مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. همچنین این محصولات به کشورهایی چون عراق، افغانستان و مالزی صادر می‌شوند.

شرکت اکسیر نانو سینا از دیگر شرکت‌های نانویی فعال در حوزه سلامت و بهداشت است که در هفتمین نمایشگاه داروهایی چون، سینا دوکسوزوم و سیناکورکومین که وارد بازار شده‌اند و چند محصول دیگر که در مرحله R&D قرار دارند را در این نمایشگاه عرضه کرده‌ است.
سینا کورکومین به دلیل داشتن کورکومین به عنوان یک ترکیب آنتی اکسیدان دارای اثرات بلقوه‌ای چون ضد تکثیر سلول‌های سرطانی، از بین برنده مقاومت سلول‌های سرطانی و مهاجم، از بین برنده مقاومت سلول‌های سرطانی به داروهای شیمی درمانی‌، درمان زخم، بیماری‌های قلبی – عروقی میکروبی و غیره است.